Browsing by Author "Konrádová, Iva"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPřístupy pedagogů k žákům se specifickými poruchami učeníKonrádová, Iva; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D.; Skolitel : 55456 Louda Petr, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 63038 Šírová Iva, Ing.; Konzultant2 : 61299 Ivanišová Hana, Ing.Diplomová práce se zabývala přístupy pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení. Cílem diplomové práce bylo popsat problematiku specifických poruch učení u žáků základních škol a zjistit, jak se liší přístupy pedagogů základních škol k žákům se specifickými poruchami učení. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývala specifickými poruchami učení, jejich etiologií a klasifikací, a představila základní principy a přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Empirická část přináší výsledky šetření, které bylo realizováno pomocí dotazníkového šetření. Zjišťován byl způsob práce učitelů prvního a druhého stupně základních škol s žáky se specifickými poruchami učení v závislosti na aprobaci a délce praxe učitelů. Výzkum prokázal, že učitelé na 1. stupni základních škol užívají speciální přístupy k žákům se specifickými poruchami učení více než učitelé na 2. stupni základních škol a že učitelé jazyků užívají speciální přístupy k žákům se specifickými poruchami učení častěji než učitelé jiných vyučovacích předmětů. Naopak délka praxe učitelů nemá na užívání speciálních přístupů k žákům se specifickými poruchami učení statisticky významný vliv. Zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná opatření.
- ItemVietnamci v českých školáchKonrádová, Iva
- ItemVietnamci v českých školách(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Konrádová, Iva; Palounková, ZuzanaBakalářská práce se zabývala integrací vietnamských žáků do českých škol. Cílem bakalářské práce bylo popsat problematiku vietnamského etnika v českém školství, dále zpracovat a analyzovat údaje o integraci vietnamských žáků do českých základních škol a zaměřit se na problémy, s nimiž se mohou vietnamští žáci ve škole potýkat. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývala podmínkami pedagogické integrace, představila základní integrační metody a postupy, to vše s ohledem na specifika vietnamského etnika. Praktická část zjišťovala pomocí sociometrického testu sociální vazby mezi žáky ve vybraných třídách základních škol, dále sociální klima třídy a výskyt šikany. Důraz byl vždy kladen na postavení vietnamského žáka v třídním kolektivu. Výsledky průzkumného šetření prokázaly, že vietnamští žáci se nevyčleňují z kolektivu majority a navazují přirozené kamarádské vztahy bez ohledu na jejich sociokulturní odlišnost. Nebyly také zjištěny žádné zásadní problémy ve vztazích mezi vietnamskými žáky a českou majoritou. Zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná opatření. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že část Vietnamců má zkušenosti s šikanou.