Browsing by Author "Komárková, Markéta"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemRealizace podpůrných opatření výuky u žáků se specifickými poruchami učení v základní školeKomárková, Markéta; Havlíková Lenka, Mgr. : 66576Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí, a to z teoretické a praktické části. Je zaměřena na podpůrná opatření vzdělávání u žáků se specifickými poruchami učení v běžné základní škole. Hlavním tématem je však použitelnost těchto podpůrných opatření a metod v praxi. Jedná se především o zjištění, zda se metody učení a jiná podpůrná opatření vzdělávání, které doporučí pedagogicko-psychologické poradna, uplatňují skutečně v praxi a jakým způsobem.V teoretické části se dozvíme, jaké typy specifických poruch učení známe a jaká vývojová složka (funkce) žáka byla narušena u konkrétní specifické poruchy učení. V teoretické části jsou také uvedeny speciálně-pedagogické postupy, které jsou zaměřeny na rozvoj či nápravu porušených nebo nevyvinutých funkcí žáka. Jedná se tedy o reedukaci percepčně motorických funkcí potřebných pro čtení, psaní, počítání. S tím souvisí i využívání kompenzačních pomůcek ve vzdělávacím procesu. Dále je zde zpracován plán pedagogické podpory a vzdělávací plán, kde se dozvíme o možných prostředcích podpory ve vzdělání, a i o tvorbě vzdělávacího plánu. V této části je také shrnut legislativní rámec týkající se výchovně vzdělávacího procesu žáků. Teoretická část se tedy zabývá charakteristikou specifických poruch učení žáka a doporučenými metodami pro jeho podporu ve výuce. Praktická část se zabývá průzkumem. Dle stanoveného cíle je zde uvedeno šetření a pozorování, zda se používají doporučená podpůrná opatření v praxi a v jaké míře. Výzkum probíhal formou pozorování výuky (používaná podpůrná opatření, postupy pedagogů a reakce žáků), dále pak dotazováním pedagogů, kteří se věnují pedagogické intervenci u žáků se specifickými poruchami učení. Praktická část obsahuje i hodnocení výzkumného šetření.