Browsing by Author "Kolář, Matěj"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Item
- ItemInteraktivní šachový automat z Lego Mindstorms NXT(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Kolář, Matěj; Chaloupka, JosefV rámci této bakalářské práce byl vytvořen šachový automat pomocí interaktivní stavebnice LEGO Mindstorms NXT, ovládaný pomocí obslužné aplikace napsané v MS Visual C++. Systém umožňuje zahrát šachovou partii mezi člověkem a počítačem. Po zadání tahu uživatelem do grafické aplikace je ověřena správnost pomocí šachového programu s vnitřní reprezentací herního pole. V případě neplatného tahu je uživatel upozorněn a vyzván k zadání nového tahu. Jinak je tah zpracován šachovým programem a je započato vyhledávání tahu protihráče. Nakonec je tah uskutečněn na hracím poli pomocí automatu a graficky vykreslen. Obslužná aplikace obsahuje grafické prostředí pro vykreslení herního pole a figurek hry šachy. Grafická část aplikace má strukturu formulářového okna a je napsána pomocí jazyku C++/CLI. Herní pole je v aplikaci uloženo jako dvourozměrné pole o velikosti 8*8 polí a každé pole obsahuje odkaz na třídu reprezentující danou figurku. Další součástí aplikace je vlastní struktura pro spuštění a komunikaci se šachovým programem Crafty. Tento program je spuštěn ve vlastním procesu a pro komunikaci s ním je použito přesměrování standardního vstupu a výstupu. Přesměrovaná data jsou zapisována a čtena asynchronně, proto bylo nutné vytvořit datovou strukturu používající více vláken pro zpracování těchto dat. Komunikace se šachovým programem probíhá pomocí použití protokolu CECP a vlastních metod zpracovávajících příkazy z programu nebo aplikace. Pro konstrukci automatu byla použita mechatronická stavebnice Lego Mindstorms NXT. Systém využívá souřadnicový systém dvou os, poháněný dvojicí servomotorů. Měření vzdáleností a kalibraci zajišťuje senzor otáček v motorech a dvojice dotykových senzorů na každé ose. Figurka je posunována pomocí elektromagnetu připevněného k pohyblivé konstrukci automatu. Automat je ovládán pomocí aplikace s knihovnou NXT++, která obsahuje nástroje pro ovládání systému NXT.
- ItemOn-line monitoring geofyzikálních dat(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Kolář, Matěj; Hernych, Miloš
- ItemOn-line monitoring geofyzikálních datKolář, Matěj
- ItemŘídicí a komunikační software geofyzikální ústředny(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Kolář, Matěj; Slavík, LubomírPráce popisuje realizaci softwaru pro geofyzikální ústřednu. V úvodu představuje koncept celého zařízení a obecně popisuje hardware. Shrnuje hlavní vlastnosti platformy, pro kterou je software vyvíjen a zdůvodňuje použití programovacího jazyk C++. Dále popisuje jednotlivé hardwarové části z pohledu vývoje ovladačů. Popisuje základní principy důležitých prvků systému a jejich implementace (Ethernet, sběrnice RS485, microSD karta). Je popsán použitý operační systém freeRTOS a jeho rozhraní. Dále je popsán návrh vývoj vlastního softwaru (komunikační protokol, grafická knihovna) nebo použití softwaru třetích stran (TCP/IP stack, knihovna FAT32). V práci jsou vysvětleny použité algoritmy a opsány poznatky vzniklé během vývoje.
- Item
- ItemSystém pro automatické detekování a rozpoznávání rostlinKolář, Matěj; Chaloupka Josef, doc. Ing. Ph.D.; Skolitel : 54965 Jáč Ivan, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 61120 Paleček Karel, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63762 Bočková Lenka, Bc. DiS.V rámci této diplomové práce byl vytvořen systém pro automatické rozpoznání rostlin. První část systému se zabývá detekcí rostlin v obraze, segmentací a klasifikací. Pro detekci a segmentaci je použita metoda GrabCut. Příznakové vektory obrazů rostlin jsou generovány pomocí metody HOG (histogramy orientovaných gradientů) pro popis tvaru a metodou klasterizace k-means v barevném prostoru HSV pro popis barvy. Systém dále využívá metody PCA (analýza hlavních komponent) pro redukci dimenze příznakových vektorů. Druhá část sytému je vytvoření webového portálu pro správu rostlin. Ten je vytvořen pomocí NodeJS, HTML a Bootstrap.