Browsing by Author "Kindlová, Barbora"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemHistorie a architektura vily Tugendhat(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Kindlová, Barbora; Hrabáková, LuďkaPředmětem této bakalářské práce je seznámení s historií a architektonickou charakteristikou vily Tugendhat. Pojednává také o osudech jejích obyvatelů i o osobnosti architekta Ludwiga Miese van der Rohe. K dotvoření obrazu doby vzniku vily pojednává práce také o architektonickém smýšlení na počátku 20. století. Historie vily je poté demonstrována na historii České republiky, se kterou je úzce spjata.
- ItemHistorie a architektura vily TugendhatKindlová, Barbora
- ItemPojetí osobnostní a sociální výchovy v rámci českého jazyka na 2. stupni ZŠKindlová, BarboraPředmětem diplomové práce je seznámení s průřezovým tématem osobnostní a sociální výchova. Diplomová práce pojednává o okolnostech vzniku osobnostní a sociální výchovy, o jejím začlenění do rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, o problémech, které jsou s její výukou spjaty, a o principech, díky kterým je možné se těchto problémů vyvarovat. V rámci výzkumného šetření je pomocí polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami českého jazyka na 2. stupni vybraných základních škol a analýzou školních vzdělávacích programů zjišťováno, jakým způsobem je osobnostní a sociální výchova začleněna do výuky českého jazyka a literatury a jak je vyučujícími tohoto předmětu reflektováno její naplňování ve výuce. Analýza školních vzdělávacích programů ukázala, že osobnostní a sociální výchova není správně včleněna do výuky českého jazyka a literatury, a to jak v rovině formální (absence propojení cílů osobnostně sociální výchovy s očekávanými výstupy předmětu, cíle formulovány jako témata), tak v rovině obsahové (nedostatečné využití potenciálu učiva a očekávaných výstupů předmětu, redukce realizace osobnostně sociální výchovy do slohu a literatury). Rozhovory s učitelkami českého jazyka a literatury ukázaly, že osobnostní a sociální výchovu sice považují za důležitou, nicméně jejich nízká teoretická znalost znemožňuje správné naplňování cílů osobnostní a sociální výchovy.