Browsing by Author "Kašpárková, Eva"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemHodnocení zápachu interiérových textilií do automobilů(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Kašpárková, Eva; Bajzík, VladimírThe diploma work deal with assessmet of odour of the interior textiles in the automobiles. In the introducing part the conceptions are firstly definited, which are directly connected with the odour of scientific and law accession. In the theoretical part the principle is explained, how people perceive the smells aroud them, measuring technologies are enumerated and the brief summary of the legislative order concerning of the theme. At the end of the teoretical part are described all methods, how the odour is possible to assess. The practical part is beginning with the brief characteristic of the firm proseat Mladá Boleslav s.r.o., which lend the norm of the assessment of the odour, simultaneously extended and arranged the materials for experiment. The following extensive chapter is devoted to the experiment and whole procedure of the test and its evaluate is mentioned. The next chapter deals with the asssessment of the odour in the others companies, which produced the parts into the interiors of the automobiles. As well there are mentioned the possibilities of testing the interiors textiles and the evaluation of the possibilities using in the others textile branches.
- ItemHodnocení zápachu interiérových textilií do automobilůKašpárková, Eva
- ItemVytvoření marketingového oddělení ve firmě RECTICEL Interiors CZ s.r.o.(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Kašpárková, Eva; Havlová, MarieTato bakalářská práce pojednává o vytvoření marketingového oddělení ve firmě RECTICEL Interiors CZ s.r.o. V úvodní části jsou nejprve klasifikovány podniky podle velikosti a trhy, na kterých působí. Teoretická část se v první polovině zabývá průmyslovým trhem, na kterém firma působí, jeho specifiky v obchodování, výběru a vztahů s dodavateli, odběrateli a sledováním konkurence. V druhé části věnované teorii je popsán marketing, jeho nástroje, organizace a reorganizace marketingu, kontrola činností a vztahy marketingu k jiným oddělením. Praktická část začíná charakteristikou firmy RECTICEL Interiors CZ s.r.o., dále jsou uvedeny marketingové činnosti, finanční analýza a zdraví podniku. V následující kapitole je popsána situace, týkající se marketingu, v některých nadnárodních společnostech vyrábějících interiéry automobilů, působících na českém trhu. Dále jsou zde popsány různé možnosti činností, návrhy možných řešení marketingového oddělení a celkové zhodnocení návrhů.