Browsing by Author "Jirmanová, Jiřina"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemLogopedická péče o děti předškolního věku s vadami řeči ve Šluknovském výběžku(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Jirmanová, Jiřina; Tomická, VáclavaThis bachelor thesis was concerned with the issue of logopaedics care for children with speech difficulties provided in the Šluknov district. The thesis was based on actual numbers of children with communication problems in the locality. The goal was to quantify the amount of provided logopaedics care. The thesis consisted of two parts. The aim of the theoretical part was to describe the provided logopaedics care in schools and hospitals, to map logopaedics care in Šluknov district, to explain the essential logopaedics terms, to illustrate preschool age and to classify communication disabilities. In the practical part, the amount of provided logopaedics care was being uncovered by questionnaires, interviews and observations.
- ItemLogopedická péče v mateřských školáchJirmanová, Jiřina; Vacková Helena, Mgr.; Skolitel : 55358 Bílek Martin, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant : 57743 Zajíček Jaroslav, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63788 Jelínek Kamil, Ing.Diplomová práce se zabývala problematikou poskytované logopedické péče v mateřských školách, se zaměřením na logopedickou péči v mateřských školách Šluknovského výběžku. Cílem diplomové práce bylo popsat úroveň poskytované logopedické péče v mateřských školách Šluknovského výběžku u dětí s narušenou komunikační schopností a zhodnotit odbornou logopedickou přípravu pedagogů v předškolních zařízeních s odstupem sedmi let. Zjistit podporu pro vzdělávání pedagogů ze strany kraje a ministerstva školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Součástí teoretické části je charakteristika dítěte v předškolním věku, významu mateřské školy pro rozvoj dítěte, logopedické péče v mateřských školách. Nedílnou součástí teoretické části je i výčet pracovišť poskytujících logopedickou péči obecně i se zaměřením na Šluknovský výběžek. Empirická část pomocí zpracování dotazníků a rozhovorů srovnává údaje současné se situací poskytované logopedické péče ve Šluknovském výběžku před sedmi lety. Zůstává 33% dětí s narušenou komunikační schopností bez zařazení do individuální logopedické péče. Za sledované období stoupl počet dětí a s tím i počet tříd mateřských škol. Logopedická prevence zůstává hlavní složkou poskytovaných služeb logopedické péče. Znatelně stoupl počet logopedických asistentek v mateřských školách. Stanovené hypotézy se po výzkumném šetření potvrdily. Kraj i ministerstvo se snaží podporovat logopedickou péči pro děti předškolního věku.