Browsing by Author "Jehličková, Jiřina"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemProblematika logopedické prevence a péče u dětí předškolního věku(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Marušková, Šárka; Jehličková, JiřinaBakalářská práce se zabývala problematikou logopedické prevence a péče u dětí předškolního věku. Jejím cílem bylo zmapovat úroveň logopedické prevence a péče, kterou poskytují dětem učitelky v mateřských školách a zjistit, jaká je úroveň znalostí o logopedické prevenci a péči u rodičů dětí v předškolním věku. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která se zabývala objasněním stěžejních pojmů logopedická prevence, logopedická péče a vymezením jednotlivých pracovních pozic a možností nápravy řeči a možné příčiny narušené komunikační schopnosti. Praktická část obsahovala stanovení hypotéz, charakteristiku vybraného souboru respondentů, použité metody práce a rozbor získaných informací. Předmětem praktické části bylo zjistit, jakou úroveň logopedických znalostí mají učitelky mateřských škola ve městě a na venkově a jaké povědomí mají rodiče dětí předškolního věku s vysokoškolským vzděláním a s nižším vzděláním o logopedické prevenci a péči. Za největší přínos této práce bylo možné považovat zjištění, že spolupráce rodičů a učitelek mateřských škol vede k zlepšení logopedické prevence a péče, a tudíž lze za nejdůležitější považovat osvětu pro širokou veřejnost.
- Item
- ItemRaná a předškolní péče o děti se speciálními potřebami v Libereckém regionu(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Jehličková, Jiřina; Vacek, Jiří
- ItemRozvoj komunikačních schopností u dětí(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Latislavová, Martina; Jehličková, JiřinaBakalářská práce se zabývala problematikou stimulačních programů a jejich vlivem na přípravu předškolního dítěte do základní školy, především v oblasti rozvoje komunikačních schopností. Teoretická část mapovala oblasti předškolních dovedností a jejich rozvoje, oblast narušené komunikační schopnosti předškolního dítěte a stimulační programy využitelné ve výchově a vzdělávání předškoláků. Empirická část orientačně mapovala využití stimulačních programů v praxi předškolního vzdělávání. Věnovala se pozorování dětí předškolního věku, které procházely stimulačním programem Maxík. Vyhodnocovala přínos stimulačního programu Maxík rozhovorem s učitelkou základní školy, která vzdělávala děti, jež stimulační program Maxík absolvovaly. Práce zahrnovala i pohled rodičů, kteří se svými dětmi tento stimulační program absolvovali. Pozorování předškolních dětí, závěry rozhovoru s učitelkou základní školy i reakce rodičů potvrdily pokroky dětí v rozvoji předškolních dovedností.