Browsing by Author "Ježková, Martina"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemVýchova florbalové mládeže a metodika ročního tréninkového makrocyklu(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Ježková, Martina; Kříž, Jiří
- Item
- ItemVývoj motorické výkonnosti dětíJežková, Martina; Kuprová Klára, PhDr. Ph.D. : 58881Autorka této diplomové práce má jasný cíl, a to zpracovat a následně vyhodnotit data motorické výkonnosti chlapců a děvčat staršího školního věku. Všichni žáci navštěvovali Základní školu T. G. Masaryka v Lomnici nad Popelkou. V práci nebude chybět ani intersexuální komparace výsledků. V první kapitole jsou objasněny pojmy, které se celou prací budou prolínat. Autorka vysvětluje rozdíly v pubescentním období u dívek a chlapců, motorickou docilitu, motorické učení, tělesnou zdatnost a motorickou výkonnost, a také pohybovou aktivitu a její doporučenou denní dávku. Vše je zacíleno na děti staršího školního věku. Shrnula také historický vývoj motorického testování a školní tělesné výchovy. Další odstavce věnuje popisu metodiky práce. Vybraný soubor tvoří děti z nesportovních běžných tříd ve věku od 11 do 15 ti let ze základní školy v Lomnici nad Popelkou. Motorickou výkonnost chlapců a děvčat pak hodnotí za pomocí nestandardizované testové baterie, kterou si pro své potřeby vytvořili sami vyučující. Data pro chlapce získala pro období 1996/1997 - 2018/2019 a pro dívky pak od školního roku 2008/2009 - 2018/2019. Baterii tvoří celkem sedm testů (skok daleký, běh 1000 m, běh 60 m, předklon, sed-leh, trojskok, shyb) a vyučující ji provádí každý rok zvlášť pro dívky a pro chlapce. Vyhodnoceny byly výsledky pro obě pohlaví zvlášť. Výrazné zhoršení motorické výkonnosti žáků autorka zaznamenala u obou pohlaví, a zároveň u všech věkových skupin v testu shyb a sed-leh. Zlepšení výkonnosti pak bylo prokázáno u obou pohlaví v testu trojskok. Chlapci se pak mírně zlepšují ještě v testu běžeckých vytrvalostních a rychlostních schopností. V ostatních testech motorické výkony žáků a žákyň stagnují. Dále pak práce obsahuje porovnání výkonů dětí působících ve škole na počátku a na konci sledovaného období. Děti na počátku zkoumaného období dosahovali v průměru lepších výkonů. Následně nechybí ani intersexuální komparace výsledků, kde výrazně lepších výkonů dosahují chlapci. Výjimkou je test flexibility, ve kterém dívky dosáhly lepších výkonů. Závěr práce je pak věnován analýze zjištěných výsledků, a nechybí ani doporučení do praxe pro učitele, žáky i jejich rodiče.
- ItemZměny v motorické výkonnosti chlapců ve věku 11-15 let mezi školními roky 1996/1997 – 2018/2019(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, ) Kuprová, Klára; Ježková, Martina; Kupr, Jaroslav; Čapek, Josef; Bittner, VáclavStudie vyhodnocuje změny v motorické výkonnosti u chlapců staršího školního věku na základní škole v Lomnici nad Popelkou. Vývoj motorické výkonnosti je sledován u chlapců ve věku 11-15 let z nesportovních tříd na základě neformální testové baterie šesti motorických testů (běh na 60 m, běh na 1000 m, sed-leh opakovaně, skok daleký, trojskok snožmo z místa, shyb opakovaně) v časovém úseku dvaceti dvou let (školní roky 1996/1997 – 2018/2019). Celkově se motorického testování účastnilo 1863 chlapců ve všech věkových kategoriích. Výsledky poukazují na nezměněnou až klesající úroveň motorické výkonnosti v průběhu evidovaného časového období u většiny použitých testů u všech věkových skupin.
- ItemZměny v motorické výkonnosti dětí školního věku v Lomnici nad PopelkouJežková, Martina; Kuprová Klára, PhDr. Ph.D.; Skolitel : 55317 Olehla Miroslav, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 55408 Kolnerová Michaela, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 65922 Kottík Michal, Ing.Hlavním cílem této bakalářské práce je zpracovat data motorické výkonnosti dětí školního věku na základní škole v Lomnici nad Popelkou.V první části práce je charakterizováno období puberty, které neodmyslitelně patří k dětem školního věku. Dále jsou vysvětleny pojmy, které souvisí s motorickou výkonností dětí, tedy pohybová aktivita, motorická výkonnost, tělesná výchova, tělesná kultura, sport, sekulární trendy a testové baterie. Další část práce se zabývá vyhodnocením motorické výkonnosti chlapců staršího školního věku na základě testové baterie v časovém úseku dvaceti let a následnou diskuzí. V závěru práce je na základě výsledků uvedeno doporučení do praxe.