Browsing by Author "Jeřábková, Markéta"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemKolekce povlečení ve spolupráci s firmou MatějovskýJeřábková, Markéta; Černá Jana, Ing.; Konzultant : 54834 Černíková Martina, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 60614 Pytloun Lukáš, Ing.Cílem této práce bylo vypracování rešerše o textiliích v interiéru ložnice, zpracování návrhů a jejich zkoušek tisku na vhodný materiál. Následná realizace vybraného finálního vzoru na ložní prádlo ve firmě Matějovský. Návrhy byly prvně zpracovávány ručně, poté digitálně v počítačových programech. Provedeny byly zkoušky stálobarevnosti a odolnosti potisknuté textilie, která je použita na povlečení. Součástí jsou grafické vizualizace vybraného finálního vzoru i vzorů ostatních. Výsledkem je vzorník s návrhy zpracovanými sublimační technikou tisku a povlečení ve velikosti klasického jednolůžka zhotovené ve firmě Matějovský.
- ItemMěření světelného znečištění pomocí běžně dostupných optických zařízeníJeřábková, MarkétaBakalářská práce se věnuje světelnému znečištění. Přibližuje danou problematiku a představuje možná opatření, kterými může k omezení světelného smogu přispět každý z nás. Prostřednictvím rešeršní části seznamuje s několika odbornými studiemi z Velké Británie, Kanady a Německa. Zabývá se také negativním vlivem světelného znečištění na přírodu a organismy včetně člověka. V práci jsou představeny různé metody, kterými lze množství světla měřit, a také projekty a organizace, díky nimž se člověk může zapojit do celosvětových projektů a získávat data o stavu oblohy v místě, kde žije. Na základě výsledků měření přímo v terénu jsou porovnávány vybrané lokality a ověřeny předpoklady chování oblohy na daných místech. Kromě porovnání urbanizované části Liberce s Jizerskou oblastí tmavé oblohy jsou její součástí také data ze Slověnického mlýna, okolí Jičína a Mladé Boleslavi. Součástí práce je i představení problematiky dětem, které se snaží inspirovat, pracovat s nimi a o možnostech omezení problému s nimi diskutovat.
- ItemPlanimetric warm-ups for developing geometric thinking(2018) Bímová, Daniela; Jeřábková, MarkétaSolving problems in geometry, whether planar or spatial, is for students generally more difficult than solving problems in other branches of mathematics, e.g. in arithmetic or in algebra. Therefore, it is necessary to consider how students' geometric thinking and spatial imagination can be practised and developed. One of the options is to provide students with appropriate examples that would practise and develop their geometric thinking and spatial imagination in a relatively short time. Such examples we can denote "warm-ups". There are organized the preparatory courses for students of the Faculty of mechanical engineering by our department before the first semester of their bachelor study starts. Practising geometry is one part of the preparatory course. The inclusion of the planimetric warm-ups in one lesson of the preparatory course seems to be useful. There are mentioned several planimetric warm-ups drawn in software GeoGebra, creating the base of so-called online GeoGebra book named Planimetric Warm-ups that is used as e-learning material during the preparatory course, in this contribution.
- ItemStereometric Warm-ups for Developing Spatial Imagination(AMER INST PHYSICS, 2 HUNTINGTON QUADRANGLE, STE 1NO1, MELVILLE, NY 11747-4501 USA, 2019) Bímová, Daniela; Pirklová, Petra; Jeřábková, Markéta; Stolínová, KateřinaSpatial imagination belongs among the innate abilities of a man. This means that one is born with certain assumptions of spatial imagination. These are needed in everyday life, but especially in the pursuit of various occupations, such as engineering, construction, design, medicine and many others. On the other hand, a number of researches have been conducted to investigate whether the level of human spatial imagination can be developed throughout life. It has been found it can be, but it was also realized that there are so about 3 periods of human development in which the level of spatial imagination can be developed best. If we focus on two of these periods that are in the school-age and give appropriate incentives, it is very likely that the level of spatial imagination of the students will increase. For example, the inclusion of stereometric warm-ups in Mathematics lessons may be suitable stimuli. This article lists several suitable stereometric warm-ups created in software GeoGebra.
- ItemZážitková pedagogika pro motivaci žáků při řešení úkolů s mapouJeřábková, Markéta; Nižnanský Branislav, doc. RNDr. CSc. : 61162Diplomová práce je zaměřena na problematiku práce s mapou a jejímu zařazení do výuky zeměpisu na druhém stupni základní školy. Prostřednictvím rešeršní části pohlíží na téma z úhlu pohledu zážitkové pedagogiky a jejího možného zařazení do výuky a z pohledu motivace žáků. Otázka přiměřenosti se při práci s mapou opírá o vývoj jedince. Vzhledem k teorii rozvoje myšlení jsou popsána vývojová stádia dle Piageta a experimenty, pomocí kterých se dosažení těchto konkrétních stádií zjišťuje. Z důvodu komplikovanosti zařazení tématu do hodin zeměpisu a jeho komplexnosti jsou zmíněny i metodiky výuky čtení mapy. Věnují se jak práci s mapou ve školním prostředí, tak i výuce čtení mapy orientačních běžců. Na základě výsledků testování dovedností řešit úkoly s mapou a se zahrnutím prvků Piagetovských experimentů bylo provedeno srovnání úspěšnosti mezi žáky běžných základních škol a dětmi věnujícími se orientačnímu běhu. Součástí práce je navržení dalších hypotéz, které během testování vyvstaly.