Browsing by Author "Janíková, Lucie"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemInformační materiály. Exilový časopis československé radikální levice (1971-1982)(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Janíková, Lucie; Pažout, JaroslavPředkládaná bakalářská práce s názvem Informační materiály. Exilový časopis československé radikální levice (1971-1982) se zabývá exilovým časopisem Informační materiály, vydávaným v letech 1971-1982 v Západním Berlíně. Toto čtvrtletní periodikum založila skupina československých emigrantů za účelem podávání pravdivých informací jak z Československa, tak i ze světa, které byly československou cenzurou zamlčovány či zkresleny. Hlavní části práce předchází kapitoly o situaci v Československu a exilu, další úsek informuje o radikálně levicovém hnutí a je důležitý pro pochopení souvislostí týkajících se ideologického zaměření periodika. Práce zejména analyzuje obsah časopisu a také popisuje vznik a fungování redakce. Rozbor sleduje vybraná stěžejní témata probíraná v periodiku opozici jak v Československu, tak i v zahraničí, události ve světě a kulturu. Kvalifikační práci doplňuje porovnání čtvrtletníku s časopisy Svědectví a Listy, uzavírá ji obrazová příloha s vybranými ilustracemi z časopisu.
- ItemMožnosti projektové výuky ve výchově demokratického občana v hodinách OVJaníková, Lucie; Exnerová Stanislava, PhDr.; Skolitel : 54781 Antlová Klára, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant : 60434 Öhm Jan, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 57683 Tobiška Jaromír, Ing.Diplomová práce kriticky analyzuje metodu projektové výuky a zasazuje ji do kontextu průřezového tématu Výchova demokratického občana. Analýze projektové metody předchází terminologické vymezení a historický exkurz do projektové výuky. Jak je dnes definována výchova demokratického občana v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, je popsáno v následující kapitole. Součástí práce je projekt realizovaný v hodinách občanské výchovy, zaměřený na dané průřezové téma. Výsledek projektu je následně zhodnocen a fotograficky zdokumentován. Závěr práce shrnuje pozitivní i negativní stránky projektového vyučování.