Browsing by Author "Horáková, Pavlína"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPočet krajních nití na čele tkaniny při přírazu útku a souvislosti se součinitelem tření(1993-01-01) Horáková, Pavlína
- ItemPostavení ženy v Islámu(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Horáková, Pavlína; Nuska, BohumilBakalářská práce se zabývá islámským náboženstvím jako takovým. V úvodu je stručně charakterizováno období před islámem. V další části práce je nastíněn život Muhammada a pět pilířů islámu, které tvoří základ vyznání. Dále se práce zaměřuje především na téma postavení žen v islámském světě, a jak na tuto problematiku pohlíží západní civilizace. Zda je tento pohled objektivní nebo jsme ovlivněny masmédii. Další téma, které se týká žen, je zaměřeno na jejich život, zda je s nimi opravdu násilnicky zacházeno a zda jsou považovány za méněcenné a podřadné mužskému pohlaví. V závěru této práce jsou popsány některé příběhy muslimských žen z různých měst či vesnic. Je zde zmíněn jejich pohled na vzdělání, manželství, rodinný život a na některé tradice, které by měly být dodržovány. Na konci práce je popsán objektivní pohled prozkoumané problematiky postavení ženy v islámském světě.
- ItemVnější diferenciace v kurikulu nižšího sekundárního stupně vzděláváníHoráková, PavlínaDiplomová práce se zabývá problematikou vnější diferenciace ve vzdělávání. Skládá se ze dvou částí. První část je teoretická. Ve svém úvodu se zabývá vysvětlením pojmu diferenciace a jejími podobami. Dále se práce zaměřuje na diferenciaci v historické retrospektivě v České republice. Následují pozitiva a negativa vnější diferenciace, pohled pedagogů a rodičů na danou problematiku. Stěžejní část je věnována víceletým gymnáziím, která jsou u nás v rámci vnější diferenciace nejvíce diskutovaným problémem. Druhá část, praktická, je zaměřená na dvě vybrané školy, základní školu a víceleté gymnázium. Na základě analýzy a komparace školních vzdělávacích programů, pedagogických příprav a nestandardizovaného autorského strukturovaného rozhovoru dochází ke zkoumání a popisování rozdílů v pojetí cílů, obsahu a způsobu realizace kurikula v procesu vyučování. Na závěr jsou shrnuty všechny poznatky z výzkumného šetření.