Browsing by Author "Hollerová, Iva"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemLogopedická péče u dětí s dětskou mozkovou obrnou(Technická Univerzita v Liberci, 2006-01-01) Hollerová, Iva; Tomická, VáclavaBachelor thesis occupy with speech therapy of cerebral palsy effected children. The aim of the bachelor thesis is to confirm necessity of early care of those children. The structure of the thesis was divided into two main parts. In the teoretical part is described all problems of cerebral palsy and sppech care by means of treating literary sources and scholarly books. Through tentative logopaedics screening detected the practikal part of the work the level of particular areas and progress children can make if there is guarantee of special care early in infancy for them. The results show that if the family has affectionate relationship with the child and doesn´t give engagement with illness effect up has the child much more higher chance for the full quality life. The best benefit of the work, in the view of describet problematic is from my point of view the collaboration of all teachers, their readiness to help me and replay their experience.
- ItemLogopedická péče u dětí s dětskou mozkovou obrnou(2006-01-01) Hollerová, Iva
- ItemNarušená komunikační schopnost a školní zralost(2014-04-23) Hollerová, Iva; Jancíková Mária, PaedDr.; Skolitel : 55397 Lenfeld Petr, prof. Dr. Ing.; Konzultant : 61296 Mikeš Petr, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63863 Dolejšová Jindra, PhDr.Diplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku a následné úspěšnosti v prvním ročníku základní školy. Cílem práce bylo u vybraného vzorku dětí s narušenou komunikační schopností analyzovat a zjistit, zda narušená komunikační schopnost má vliv na úspěšnost v základní škole. Pro porovnání výsledků v 1. ročníku základní školy byla zařazena i skupina dětí intaktních. Práci tvoří dvě části. První část zpracováním odborné literatury teoreticky objasňuje problém narušené komunikační schopnosti. V závěru teoretické části je rozpracován problém školní úspěšnosti. Empirická část zkoumá, zda děti s narušenou komunikační schopností mají problémy při školním vyučování. Byla rozdělena na výzkum v předškolním období a následně v prvním ročníku základní školy. Zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná preventivní opatření v oblasti rozvoje jazykových dovedností předškolních dětí. Při výzkumu bylo zjištěno, že je neustále velké procento dětí s narušenou komunikační schopností, které nemají žádnou logopedickou péči. Zároveň zajištění logopedické intervence v předškolním období stále ještě není na dobré úrovni.