Browsing by Author "Hokr, Tomáš"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemKonkurenceschopnost automobilového průmyslu Jižní Koreje a JaponskaHokr, TomášJaponsko a Jižní Korea jsou v současnosti považovány za jedny z nejvyspělejších a největších producentů a vývozců v automobilovém průmyslu celého světa. Japonsko v tomto porovnání představuje již zavedenou značku a tuto pozici zaujímá již několik desítek let. Jižní Korea se do této pozice dostala teprve až v novém tisíciletí. Pro obě tyto ekonomiky automobilový průmysl představuje jednoho z hlavních zaměstnavatelů a velkou měrou se podílí na tvorbě GDP. Automobilový průmysl byl v posledních letech značně ovlivněn ekonomickou krizí. Hlavní automobilky v čele s Toyotou a Hyundai přesouvají svou výrobu na území států s geograficky výhodnější polohou a levnější pracovní sílou. Pomocí metody symetrického indexu komparativní výhody se bakalářská práce snaží charakterizovat vývoj konkurenceschopnosti automobilového průmyslu Japonska a Jižní Korey od roku 1995 do roku 2015. Data pro výpočty byla získána na základě výročních zpráv statistického úřadu Spojených národů.
- ItemSpokojenost a loajalita zákazníka ke značce NESCAFÉ(2020-11-1) Hokr, Tomáš; Burešová Jitka, Ing. Ph.D. : 63763Obsahem diplomové práce je zkoumání spokojenosti a loajality zákazníků k vybrané značce po teoretické a následně i praktické stránce včetně předložení návrhů autora ke zlepšení. Pro účely zpracování tématu byla oslovena značka NESCAFÉ z potravinářské společnosti Nestlé. V teoretické části jsou popsány jednotlivé pojmy související s touto problematikou, kupříkladu hodnota obchodní značky, vztah mezi spokojeností a loajalitou, či důležitost a způsoby budování loajality. Mimo to jsou v této části práce vysvětleny metody měření míry loajality a spokojenosti zákazníků, zejména však Matice loajality. V praktické části je představena značka NESCAFÉ spolu se svými podnikatelskými aktivitami, dále je popsáno, jakými způsoby se snaží stimulovat zákazníky k nákupu a jak si je udržet. Hlavní téma této části představuje dotazníkový výzkum, který má za cíl zjistit hodnotu značky NESCAFÉ v očích konzumentů kávy, určit stěžejní atributy, které hrají při výběru kávy roli a v neposlední řadě zjistit míru loajality zákazníků značky. Z výsledků, které byly zjištěny v rámci dotazníkového šetření, vyplynulo, že zákazníci na značku NESCAFÉ nahlíží jako na značku s renomé poskytující kvalitu, a že velká část jejích zákazníků jsou silně loajální. Nicméně i tak byla zjištěna slabá místa marketingových aktivit značky, proto byla v závěru práce navržena doporučení, která by mohla vést ke zlepšení mechanizmů vedoucích k budování loajálních zákazníků, či k podpoře atraktivity a prestiže zkoumané značky.