Browsing by Author "Hlavová, Marcela"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemKompetence speciálního pedagoga s ohledem na kvalitu služeb ve vybraném zařízení(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Milerová, Kateřina; Hlavová, MarcelaThe purpose of this Bachelor's thesis was to describe the competencies of a special instructor's work in a selected social services facility and to describe the importance and specifics of a special instructor's work in relation to ensuring the quality of provided social services.In order to fulfil the purpose, in the theoretical part of the work the professional terms special education, special educational prevention, diagnostics, therapy, advice, special instructor's personality and education, quality of social services, competencies and educational competencies were defined.In the practical part of the Bachelor's work, the author focused on examination of which competencies a special instructor has at the Jedličkův ústav, příspěvková organizace (Jedlička Institute, contributory organisation), how these competencies are used in practice, what their importance is and what influence they have on the quality of the provided social services as part of the residential services at this facility. The author carried out this examination from the point of view of a special instructor and from the point of view of social service employees in the direct care of the residential services. The author then added an analysis of the documentation of users of residential and social services related to the planning of social services and protection of rights. The author also used her own experience from four years of work related to the residential services provided by this facility.
- ItemMentálně postižení žijící mimo rodinu(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Rejlková, Pavlína; Hlavová, MarcelaBakalářská práce se zabývá problematikou osob s mentálním postižením žijících mimo vlastní rodinu a vychází ze současného stavu sociologických výzkumů v dané oblasti. Cílem bakalářské práce bylo popsat na základě získaných informací životní podmínky lidí s lehkým až středně těžkým mentálním postižením žijících mimo vlastní rodinu. Dalším cílem bylo ověřit využití speciálně-pedagogických metod a přístupů v péči o osoby s mentálním postižením. Cílem bylo také porovnání poskytnutí míry podpory pro rozvoj osobnosti a schopností jedinců s MP v ústavu a v alternativním pobytovém zařízení typu chráněného bydlení. Dále bylo zjišťováno, jaké přístupy využívají pracovníci při práci s jedincem s mentálním postižením, které z nich se osvědčily a vedou tak k rozvoji schopností a osobností jedinců s mentálním postižením. Bakalářskou práci tvoří dvě hlavní části. První část je teoretická, zabývá se zpracováním odborných zdrojů, vymezuje a objasňuje základní pojmy z oblasti mentálního postižení, z oblasti vývoje péče, vzdělávání a socializace osob s mentálním postižením. Druhá, praktická část, vychází ze zpracované spisové dokumentace a rozhovoru. Analyzuje současné životní podmínky a edukační systém jedinců s mentálním postižením žijících mimo rodinu. Analyzuje vliv individuálního přístupu pracovníků v přímé péči s osobami s mentálním postižením, porovnává, zda metody práce osobních asistentů pečující o jedince s mentálním postižením žijících mimo vlastní rodinu více respektují humánnější přístup, práva a specifické potřeby osob s mentálním postižením než je tomu ve velkokapacitních ústavních zařízeních. Zjištěné informace byly využity jako podklad pro zpracování návrhu vhodných metod a postupů při práci a vzdělávání osob s mentálním postižením žijících mimo vlastní rodinu. Tento způsob edukace a metody práce by měli podporovat rozvoj osobnosti jedinců s mentálním postižením, jejich socializaci a integraci do zdravé společnosti, měly by respektovat specifické potřeby a humánní přístup k člověku s mentálním postižením.
- ItemStruktura zátažné jednolícní elastické pleteniny a její vlastnosti při použití v kompresní terapii(Technická Univerzita v Liberci, 2004-01-01) Hlavová, Marcela