Browsing by Author "Havranová, Michaela"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemManželství jest dvú osob, jedné mužské a druhé ženské k manželství hodných. Spis Lukáše Pražského O manželství z hlediska lingvoliterární historieHavranová, Michaela; Janosik-Bielski Marek, Mgr. : 59479V bakalářské práci s názvem Manželství jest dvú osob, jedné mužské a druhé ženské k manželství hodných. Spis Lukáše Pražského O manželství z hlediska lingvoliterární historie jsme se nejprve seznámili s autorem a jeho společensko-historickým kontextem, poté jsme věnovali pozornost samotnému spisu z hlediska lingvistického a tematického. V rámci lingvistického hlediska jsme provedli zevrubnou analýzu spisu dle jednotlivých jazykových rovin - roviny foneticko-morfonologické, morfologicko-lexikální, syntaktické a stylistické. Skrze tematické hledisko jsme porozuměli žánru tohoto spisu a jeho podobnosti s dalšími díly.
- ItemPotenciál tandemové výuky v hodinách českého jazyka na 2. stupni základní školyHavranová, Michaela; Pacovská Jasňa, doc. PhDr. CSc. :63356Cílem diplomové práce Potenciál tandemové výuky v hodinách českého jazyka na 2. stupni základní školy je popsat výchovný a vzdělávací potenciál tandemové výuky založený na osobních zkušenostech získaných v rámci výuky českého jazyka v 9. ročníku základní školy. Věnujeme se teoretickému základu tandemové výuky, od předpokladů funkční tandemové výuky, výběru partnera pro tandem, vzájemné spolupráce, komparace pozice asistenta pedagoga s pozicí tandemového učitele, přes několik řádků k didaktice českého jazyka, profesi pedagoga a jeho důležitosti ve vztahu k edukaci žáků, až k vlastní realizaci tandemové výuky. V práci se seznámíme s konkrétními vyučovacími hodinami, které jsme s tandemovou učitelkou zrealizovaly a jejichž náplní byla např. tvorba časopisu, téma jazykových příruček, významové vztahy mezi slovy, funkční styly nebo čtenářské dílny či tvůrčí psaní žáků. Skrze vlastní zážitky a zamyšlení nad proběhlou výukou, společně s inspirací a zkušenostmi dalších základních škol a pedagogů, se dostaneme k výhodám a úskalím tandemové výuky. Dále zjistíme názory žáků, kteří s námi tandemovou výuku absolvovali, jejich osobní pohledy a postřehy. V závěru práce sumarizujeme výsledky, k nimž jsme dospěli.