Browsing by Author "Havlišta, Martin"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemVyužití digitálních dat v podnikáníHavlišta, Martin
- ItemVyužití digitálních dat v podnikání(2014-10-31) Havlišta, Martin; Antlová Klára, doc. Ing. Ph.D.; Skolitel : 55316 Simová Jozefína, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant : 62954 Rozmajzl Petr, Ing.; Konzultant2 : 64558;64559 Zelený Tomáš, Ing.;Ondráčková JitkaMezi obchodními společnostmi a jejich zákazníky se občas vyskytují vztahy, které nejsou vždy podle etických pravidel a to zvláště v souvislosti s vlastnictvím digitálních dat nebo s ochranou soukromí spotřebitelů. V dnešní době firmy usilují o zákazníky pomocí různých nástrojů, včetně nejnovějších technologií jako například big data. Ochrana osobních digitálních údajů je dnes velmi diskutované téma, které má jistý dopad jak na společnost, v podobě důvěry v e-komerci, tak i na fungování ekonomiky jako takové. Tato bakalářská práce zkoumá podstatu obav o digitální soukromí a také studuje obecné mechanismy spojené s ochranou soukromých dat spotřebitelů a speciálně se zaměřuje na oblast označovanou jako privacy paradox. Studie byla provedena pomocí on-line dotazníku, kde se potvrdilo, že lidé mají obecně obavy o vlastní soukromí, kde hlavním důvodem všech obav je prodávání osobních informací třetím firmám.Jako většina studií, i tato práce potvrzuje existenci privacy paradoxu, ačkoli nevyvozuje závěry, že spotřebitelé jsou ochotni zveřejnit své osobní údaje výměnou za služby či produkty zdarma.Odkazy na původní zdroje byly v této bakalářské práci vytvořeny podle stylu APA 6.