Browsing by Author "Hůla, Lukáš"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemAktivity v přírodě pro 2. stupeň základních školHůla, LukášHlavním cílem diplomové práce je realizace aktivit v přírodě s žáky 2. stupně základní školy na základě vytvořeného webového zdroje. Mezi dílčí cíle patří anketní šetření mezi učiteli na základních školách, vyhodnocení anketního šetření, návrh na realizaci aktivit v přírodě a finální realizace programu. Cílem anketního šetření bylo zjistit postavení aktivit v přírodě na základních školách a samotný zájem o navrhovaný webový zdroj. Ten obsahuje 5 kategorií zastupujících různé oblasti aktivit v přírodě. Celkem je zde popsáno 54 aktivit, které jsou uváděny formou her nebo praktických činností. Hlavním smyslem obsahu webového zdroje je naplnění cílů tematického celku turistika a pobyt v přírodě, vydaných v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání (dále RVP ZV). Realizace navržených aktivit proběhla v několika skupinách žáků a měla různé formy. Netradiční hry a lezecké aktivity byly zařazeny a vyzkoušeny v rámci hodin tělesné výchovy (dále jen TV). Zimní aktivity byly zařazeny do výuky na lyžařském kurzu. Tábornické a orientační aktivity byly vyzkoušeny pomocí dvou dvoudenních pobytů v přírodě s nocováním.
- ItemThe Diagnostics Possibilities of Anaerobic Power and Capacity by Using the Pedar System(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017) Šeflová, Iva; Jandová, Soňa; Mrázková, Kristýna; Hůla, Lukáš; Honců, Jan; Klečková, KamilaCílem projektu bylo zhodnotit možnosti provedení 60ti sekundového Boscova testu anaerobních schopností pomocí systému Emed s mobilním pedografickým systémem Pedar v terénních podmínkách. Kromě vyhodnocení běžných parametrů maximálního anaerobního výkonu a anaerobní kapacity jedince pomocí uvedeného systému jsme se zaměřili na rozdíly v proměnných u jednotlivých končetin. Systém Emed s mobilním pedografickým zařízením Pedar lze využít k diagnostice anaerobních schopností hodnocených Boscovým testem v terénních podmínkách. Při sledování projevu dominance končetin během testu jsme nezaznamenali statisticky významné rozdíly v letové a kontaktní fázi u dominantní a nedominantní končetiny během 60 sekund trvání testu, nedošlo tedy k projevům dominance končetin.
- ItemSportovní a pohybové aktivity u studentů Technické univerzity v Liberci(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Hůla, Lukáš; Suchomel, AlešHlavním cílem bakalářské práce je zjistit míru provozování a zájmu o sportovní a pohybové aktivity (dále PA) u studentů Technické univerzity v Liberci (dále jen TUL). Výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením na pěti fakultách. Dotazník obsahoval celkem šest otázek: jedna otevřená, zbylé uzavřené - volba jedné až tří odpovědí. Zkoumaným souborem bylo 444 vysokoškolských studentů ve věku 19 až 26 let. Podle získaných dat a jejich následného vyhodnocení lze konstatovat, že celou testovanou skupinu lze rozdělit do dvou takřka početně vyrovnaných skupin. Jednu skupinu tvoří studenti, kteří se věnují pohybové a sportovní aktivitě v dostatečné míře a jejich zájem o různá sportovní odvětví je velký. Druhou skupinu tvoří zbylí studenti, kteří se naopak těmto aktivitám nevěnují, nebo jen v minimálním zastoupení. Hlavní formou plnění pohybových aktivit studenty je semestrální výuka. Při výběru pohybových aktivit hraje u studentů velkou roli časový faktor. Hlavními oblíbenými pohybovými aktivitami je cyklistika, běh, plavání, návštěva posiloven, fotbal a florbal. Zjištěné výsledky mohou být potřebnou informací pro realizátory aktivit na TUL, kteří se mohou lépe zaměřit na atraktivitu nabízených pohybových aktivit a zapojit tak i studenty, kteří se pohybové aktivitě doposud nevěnují z různých důvodů.