Browsing by Author "Grůša, Karel"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemKalkulace nákladů ve vybraném podniku(2021-11-1) Grůša, Karel; Pur David, Ing. Ph.D. : 66994Tato diplomová práce se zabývá problematikou kalkulací a nákladových úspor v nadnárodním podniku. Hlavním cílem této práce je zkalkulovat vybraný díl pomocí kalkulační metody nesoucí určité kalkulační prvky využívané ve vybrané společnosti a následně navrhnout optimalizační řešení vedoucí ke snížení jednicových nákladů. Dílčím cílem práce je porovnat využitou kalkulační metodu se standardní přirážkovou kalkulací. Teoretická část poskytuje podrobný úvod do problematiky nákladů, nákladových kalkulací a popisuje kalkulační metody, které mohou být uplatňovány v různých typech podniků. V praktické části této diplomové práce je představena vybraná společnost, včetně vybraného kalkulovaného dílu a jeho konstrukční a technologické dokumentace. Ve druhé fázi praktické části je provedena kalkulace nákladů na výrobu daného dílu pomocí vybrané kalkulační metody. V závěru práce je provedeno vyhodnocení a porovnání kalkulačních metod a zároveň je zde navrženo optimalizační opatření, za účelem snížení nákladů a dosažení nákladových úspor.
- ItemKomparace kvality služeb v cestovním ruchu v česko - polském pohraničí(2017-10-31) Grůša, Karel; Dědková Jaroslava, PhDr. Ing. Ph.D. : 54802; Laboutková Šárka, doc. Ing. Ph.D. Skolitel : 57210; Červová Lenka, Ing. Ph.D. Konzultant : 58883; Čejchan Tomáš Konzultant2 : 66616Bakalářská práce Komparace kvality služeb v cestovním ruchu v česko - polském pohraničí pojednává o problematice kvality služeb v Euroregionu NISA. Cílem práce je na základě dotazníkového šetření provést komparaci kvality služeb ve vybraných oblastech Euroregionu NEISSE - NISA - NYSA. Dílčí teoretická část je zaměřena na teoretická východiska dané problematiky podle literatury, která se zabývá kvalitou služeb v cestovním ruchu. Druhou část práce tvoří marketingový výzkum, který je proveden formou dotazníkového šetření, které zhodnotilo jednotlivé faktory potřebné pro komparaci kvality služeb z pohledu zákazníka. V závěru práce je celkové vyhodnocení výsledků a samotná komparace české a polské části Euroregionu NEISSE - NISA - NYSA.