Browsing by Author "Frühaufová, Květa"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemUčitelé základních škol, informační a komunikační technologie a žáci se speciálními vzdělávacími potřebamiFrühaufová, Květa; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D.; Skolitel : 65376 Kratochvíl Petr, prof. RNDr. DrSc.; Konzultant : 55358 Bílek Martin, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63837 Závadská Alena, Ing.Diplomová práce se věnuje tématu učitelé základních škol, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a informační a komunikační technologie. Cílem je charakterizovat možnosti využívání informačních a komunikačních technologií u učitelů základních škol s důrazem na práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zjistit, jak učitelé využívají informační a komunikační technologie při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsou charakterizovány pro téma důležité pojmy: učitelé základních škol, jejich odborná kvalifikace a profesní předpoklady, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, tj. žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a sociálním znevýhodněním, možnosti vzdělávání a podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vymezen je i pojem informační a komunikační technologie a možnosti jejich využití učiteli v práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V textu je zmiňován software i hardware, který lze pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách využít. Empirická část přináší výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli 1. a 2. stupně základních škol se zaměřením na problematiku využívání informačních a komunikačních technologií při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Jsou zde stanoveny a ověřovány tři hypotézy, popsán výzkumný vzorek i průběh výzkumu. Výsledky dotazníkového šetření jsou prezentovány formou grafického znázornění a následného slovního shrnutí. Závěrečná část obsahuje souhrn diplomové práce a navrhovaná opatření v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií učiteli.