Browsing by Author "Fikarová, Stephanie"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemFenomén lhostejnostiFikarová, StephaniePráce se zabývá Fenoménem lhostejnosti tak, jak je pojato v díle Gillese Lipovetského Éra prázdnoty: Úvahy o současném individualismu a tématem narcismu, které s fenoménem lhostejnosti souvisí. Cílem práce je interpretovat toto dílo, vymezit základní pojmy s ním spojené a propojit je s dostupnými výzkumy v současnosti. Po vymezení základních pojmů se ústřední část práce věnuje rozboru knihy Éra prázdnoty, na kterou navázaly výzkumy provedené W. Keith Campbellem a spol. v USA. V další kapitole je uvedena koncepce Christophera Lasche a kritika této koncepce. Práce se také okrajově zabývá narcismem z psychologického a psychiatrického hlediska. V závěrečné kapitole je reflektována současná situace v České republice na pozadí výzkumu Františka Bartoše, který se jako jeden z mála odborníků tématem narcismu u nás zabývá. Závěr práce poukazuje na potřebu dalších překladů aktuálně dostupné zahraniční literatury na toto společensky významné téma.
- ItemProjevy narcismu na druhém stupni základní školyFikarová, Stephanie; Podzimek Michal, PaedDr. ICLic. Th.D, Ph.D. : 55781Primárním cílem této práce je popis projevů kulturního narcismu u vybraných skupin žáků druhého stupně základní školy, se kterými autorka v současnosti pedagogicky pracuje. Práce tak analyzuje dopad narcistní povahy na vzdělávací proces těchto konkrétních žáků. K samotnému šetření byl vytvořen dotazník inspirovaný již uskutečněnými zahraničnými výzkumy, na které se práce odvolává. Samotnému šetření proto nutně předchází několik teoretických kapitol, které pojednávají jak o fenoménech postmoderní doby, příčinách vzniku narcimu, výskytu narcismu ve školním či následném pracovním prostředí, tak i v neposlední řade seznamuje čtenáře právě se škálou realizovaných výzkumů americké provenience. Závěr práce pak přináší interpretaci předložených informací, srovnává projevy narcistické poruchy v českém a americkém prostředí a naznačuje cestu k případným navazujícím výzkumům.