Browsing by Author "Fiedler, Michal"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemMěření výšky hladiny pro vzdálenou laboratoř(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Fiedler, Michal; Jelínek, JiříMěření výšky hladiny pro vzdálenou laboratoř Cílem této práce je navrhnout a realizovat přípravek, který slouží pro vzdálenou úlohu měření výšky hladiny. Zařízení je realizováno tak, aby umožnilo ovládání pomocí elektrických signálů, které obstarává PLC automat a zprostředkovává měření pomocí webového rozhraní. Přípravek je tvořen dvěma nádobami opatřenými snímači hladiny, které pomocí změny polohy mezi sebou přelévají vodu tak, aby jedna z nádob opatřena kapacitním snímačem, mohla snímat a zaznamenávat výšku hladiny, kterou pomocí převodníku převede na napěťový výstup přivedený do PLC automatu. Druhá, opatřená snímačem hydrostatickým, pak slouží k porovnání naměřených hodnot. PLC automat vytváří webové rozhraní a umožňuje tak měřit tyto hodnoty přes internet. Toto PLC pak zároveň ovládá i systém přelévání nádob.
- ItemMěření výšky hladiny pro vzdálenou laboratořFiedler, Michal
- ItemRealizace řídicí elektroniky experimentálního elektromobiluFiedler, Michal
- ItemRealizace řídicí elektroniky experimentálního elektromobiluFiedler, Michal; Jandura Pavel, Ing. Ph.D.; Skolitel : 64111 Ducháčková Eva, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 60001 Valentová Eliška, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 64432 Skočilová Nikol, Mgr.Obsahem této práce je seznámení s elektrickými komponentami uvnitř elektrického vozu a vhodný návrh řídící jednotky pro jejich spravování. Zvláštní důraz práce je pak kromě centrální řídicí jednotky kladen také na řídicí jednotku nabíjení. Vzhledem k obsahu práce je úvodní kapitola věnována elektrickým komponentám.Komponenty jsou rozděleny na ty, které jsou nezbytně nutné pro správnou funkci vozu, jako například měniče motoru, Battery management systém nebo řadicí páka na ty co zajišťují bezpečnost automobilu, jako třeba osvětlení nebo posilovače brzd a řízení. Vzhledem k vyspělosti jednotlivých komponent, kdy každá komponenta je v podstatě řídicí jednotkou a je schopna fungovat samostatně pouze s korekcí úkonů od jednotky řídicí, jsou dále zmíněny nároky na řídicí jednotky v automotive. Ze stejného důvodu je dále v práci zmíněna sběrnice CAN, neboť je v dnešní době nezlomným standardem, co se týče komunikace uvnitř vozidla. Jak již bylo zmíněno, práce se kromě centrální jednotky věnuje ještě návrhu jednotky pro řízení nabíjecího cyklu. Z toho důvodu následují kapitoly věnované funkci EVSE a rozdělení způsobů nabíjení a nabíjecí kabeláže podle normy IEC 62196 s hlavním důrazem na dva nejpoužívanější nabíjecí konektory a způsob nabíjení. Další část práce je pak věnována konkrétnímu návrhu obou jednotek, shrnutí dosažených výsledků a závěru.