Browsing by Author "Chybová, Kateřina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPolitický vězeň Otakar Rambousek(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Chybová, Kateřina; Lozoviuková, KateřinaBakalářská práce se zabývá problematikou politických procesů 50. let 20.století, konkrétně životními osudy politického vězně Otakara Rambouska. Rambousek emigroval v červnu 1948 a jako tzv. agent-chodec přecházel hranice Československa se zpravodajskými úkoly. Jeho ilegální činnost byla odhalena a on i jeho pomocníci byli zatčeni. Rambousek byl odsouzen k trestu odnětí svobody na doživotí, který mu byl amnestií v roce 1955 zmírněn na 25 let těžkého žaláře. V procesu s Rambouskem a spol. bylo odsouzeno celkem 14 lidí. Předložená práce analyzuje život jmenovaného účastníka protikomunistického odboje, demonstruje dopady nezákonností komunistického režimu a snaží se přispět k pochopení problematiky politických procesů.
- ItemPolitický vězeň Otakar RambousekChybová, Kateřina
- ItemSoučasní literární hrdinové žáků 5. a 6. třídChybová, Kateřina; Váňová Kateřina, Mgr. : 55076; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Vrbík Daniel, Mgr. Ph.D. Konzultant : 63768; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce Současní literární hrdinové žáků 5. a 6. tříd má za úkol obohatit hodiny literární výchovy a stávající čítankové texty o ukázky ze současné příběhové prózy s dětským hrdinou. Práce vznikala v letech 2015-2016 a výběr autorů a knih byl ovlivněn situací na knižním trhu v této době. Nejdříve byly prostřednictvím dotazníku zjišťovány čtenářské preference žáků. Dále byly vytvořeny materiály pro učitele, ve kterých představujeme čtyři současné evropské autory (M. Kratochvíl, E. Lindo, J. Nesbo, D. Walliams) a jejich tvorbu. Mezi autory jsme zařadili i českého autora jako národní ekvivalent k zahraniční tvorbě. Celkem bylo zpracováno 8 literárních ukázek, ke kterým jsme připojili otázky a úkoly, obrazový materiál a doplňující informace. Na každý pracovní list navazují metodické pokyny a návrh didaktické interpretace textů. Pracovní listy i metodická podpora byly tvořeny v souladu s kurikulárními dokumenty České republiky. Vybrané pracovní listy byly využity v hodinách literární výchovy na základní škole. Praktická část byla zakončena evaluací.