Browsing by Author "Bubaňová, Tereza"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemGenerační vliv v mateřské školeBubaňová, Tereza; Kadavá Jana, PhDr.; Skolitel : 65376 Kratochvíl Petr, prof. RNDr. DrSc.; Konzultant : 60108 Mačí Jan, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63900 Štětina David, Ing.Předložená bakalářská práce se zabývá možným generačním vlivem v mateřských školách. Cílem bakalářské práce bylo pokusit se identifikovat možný negativní dopad na děti v mateřských školách ze strany pedagogických pracovníků, kteří se hůře vyrovnávají se změnami ve společnosti a s vývojem v pedagogice. Popsat, zda jsou pedagogové studující za minulého režimu schopni přijmout a aplikovat nové metody kopírující vývoj ve společnosti.Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje vývoj v naší společnosti za posledních 30 let. Mapuje nejdůležitější momenty historie a její dopady na vývoj rodiny, zaměstnání, vzdělání nebo médií. Vývoj pedagogiky je zaměřen zejména na změnu osnov a dokumentů platných pro mateřské školy, které byly ovlivněny společenskými a politickými změnami.Empirická část této bakalářské práce představuje výsledky námi zvoleného výzkumu. Objasňuje, jak se vyrovnávají učitelky s delší pedagogickou praxí s novými metodami a trendy ve výchovně vzdělávacím procesu v mateřské škole. Zvolenou metodou výzkumu byl dotazník a rozhovor. Respondenty tvořili učitelky s delší a s kratší pedagogickou praxí v mateřské škole a rodiče dětí, které mateřskou školu navštěvují.Výsledky poukázaly na fakt, že generace učitelek s delší pedagogickou praxí se hůře vyrovnávají se společenským vývojem a změnami. Také hůře vyhledávají a aplikují nové výukové trendy. Rozkol mezi těmito skupinami učitelek nastal zejména v možnosti přijetí moderních technologií a logopedie do běžných mateřských škol.