Browsing by Author "Bubáková, Kamila"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemOrganizace a metodika výuky plavání na vybrané základní škole(2017-12-15) Bubáková, Kamila; Jeřábek Petr, Mgr. Ph.D. : 55242; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. Konzultant : 58920; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Hlavním cílem diplomové práce je na základě analýzy organizace rozšířené výuky plavání na Základní škole (dále ZŠ) Školní 2520 v České Lípě zpracovat metodiky výuky plavání pro jednotlivé ročníky 1. stupně a pro volitelný předmět na 2. stupni tak, aby vyhovovaly potřebám školy. V rámci hodin tělesné výchovy se všichni žáci 1.-5. ročníku jedenkrát týdně účastní plavecké výuky. Do prvního ročníku je vypracována Metodika prvků sebezáchrany a bezpečnosti, tento materiál úzce souvisí s Metodikou základních plaveckých dovedností. Adaptace na vodní prostředí a osvojení základních plaveckých dovedností vytváří dobré předpoklady k výuce plaveckých způsobů ve vyšších ročnících. První plavecký způsob, který se žáci učí ve druhém ročníku, je kraul. Ve třetím ročníku navazuje výuka druhého plaveckého způsobu znak. Ve čtvrtém a pátém ročníku se zdokonaluje osvojení těchto dvou plaveckých způsobů a rozšiřuje se o nácvik startovních skoků a plaveckých obrátek. Žáci druhého stupně se v rámci volitelného předmětu učí třetí plavecký způsob prsa, procvičují záchranné a branné prvky plavání, rozvíjí plaveckou vytrvalost. Zpracované metodiky mohou být využity v zájmových kroužcích a ve školách, které mají možnost rozšířené plavecké výuky.
- ItemSportovní a pohybové aktivity žáků 2. stupně základní školyBubáková, Kamila
- ItemSportovní a pohybové aktivity žáků 2. stupně základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2016-01-01) Bubáková, Kamila; Jeřábek, PetrHlavním cílem bakalářské práce je na základě analýzy preference pohybových a sportovních aktivit žáků dle pohlaví a věku formulovat doporučení pro nabídku pohybových aktivit (dále PA) v základních školách (dále ZŠ) i ostatních organizacích. Anketního šetření se zúčastnil 181 žák šestého a devátého ročníku 2. stupně vybraných ZŠ v České Lípě. Šetření bylo provedeno pomocí ankety Pohybové a sportovní aktivity žáků, která čítala 10 otázek. Tři otázky byly otevřené, ve třech uzavřených otázkách mohli žáci vybírat ze dvou až šesti možností, zbylé čtyři otázky byly kombinované. Dle získaných dat a jejich následného vyhodnocení lze konstatovat, že respondenty můžeme rozdělit do tří skupin. Nejmenší, ale nejvíce ohroženou skupinou, jsou žáci, kteří neuskutečňují žádnou PA ve svém volném čase a vyhýbají se organizované PA i ve školní výuce. Druhou skupinou jsou žáci, kteří se účastní PA nepravidelně, v menším rozsahu a především ve škole. Nejaktivnější skupinu tvoří žáci, kteří pravidelně, v dostatečné míře, ve svém volném čase, neorganizovaně a především organizovaně se věnují různým sportům a pohybovým aktivitám. Zjištěné výsledy mohou být potřebnou informací pro všechny, kteří pracují s žáky 2. stupně ZŠ.