Browsing by Author "Berki, Jan"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
- ItemCorporate identity pro školy(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Hozák, Petr; Berki, JanBakalářská práce se zabývá řešením otázky Corporate Identity v prostředí českých škol. Věnuje se dostupné literatuře na českém i zahraničním trhu spojené s danou problematikou a analýzou Corporate Identity na vybraných českých školách. Práce rozebírá teorii Corporate Identity jakožto nástroje pro budování Image školy v porovnání se subjektem v běžném tržním prostředí. Do popředí staví nejvýraznější část Corporate Identity ? Corporate Design. Pomocí obsahové analýzy a kvalitativních rozhovorů stanovuje standardní a nadstandardní prvky Corporate Identity. Díky tomu práce ukazuje příklad dobré praxe a představuje vybranou školu s vhodně aplikovanou Corporate Identity. Z těchto předpokladů práce vychází při vytvoření manuálu práce s Corporate Identity pro ředitele škol. Manuál ukazuje možnosti při budování Image školy, navrhuje aktivity pro vytvoření jednotlivých prvků Corporate Identity a jejich následnou evaluaci.
- ItemDidaktické hry v informatice(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Chlupáčová, Štěpánka; Berki, JanIn this bachelor thesis there are shown the didactical games as the possibility of the activating teaching methods. Didactical games help teachers to increase pupil´s interest in school subjects, make lessons more enjoyable and thus improve children´s knowledge. In this thesis there is compiled the comprehensive set of games suitable for informatics lessons at primary schools. Games are connected to output powers with General educational program. However, there are information about game objects, which are defined by verbs of Bloom´s Taxonomy of Educational Objectives, and about curriculum, which is developed by games. There are also worksheets which make games immediately usable. Several games were tested at a primary school.
- ItemEditory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Brzobohatý, Jan; Berki, JanCílem této práce je definice učiva textových a grafických editorů na 1. stupni ZŠ. Učivo je definováno na základě výsledků výzkumu, který byl proveden jako dotazníkové šetření mezi učiteli 1. stupně, 2. stupně s aprobací informatiky a mezi didaktiky informatiky z celé ČR. Dále jsou v práci komparovány kurikulární dokumenty z jiných zemí, školní vzdělávací programy vybraných základních škol a učebnice informatiky pro 1. stupeň ZŠ. Na základě výzkumu byla určena množina funkcí textových a grafických editorů, která by se měla stát obsahem učiva na 1. stupni ZŠ. Na základě výsledků výzkumu byl vytvořen textový editor, který je navržen tak, aby respektoval specifika žáků na 1. stupni ZŠ.
- ItemHardware-cvičení(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Ramírez, Dušan; Berki, JanBakalářská práce se zabývá tematickým celkem hardware jakožto prvkem, který lze zpracovat do interaktivní výuky. V teoretické části práce je analyzována dostupná literatura pouze z hlediska hardware. Následující kapitola obsahuje výuku informatiky v Mexiku. Další kapitoly se zabývají teorií interaktivní výuky a hardwarem pro ni zpracovatelným. Praktická část práce analyzuje veškerý uvažovaný hardware a řadí ho do stavů, které definují rozsah učiva. Dále je popsán průběh vytvořených interaktivních prezentací a příslušných mimo-prezentačních aktivit ve výuce na základní škole.
- ItemICT plán základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Vlček, Jakub; Berki, JanThis diploma thesis deals with compiling of school ICT plan and recommendation of optimal number of computers and other ICT devices for primary schools. It is based on published documents dealing with the system of education and comparison of actual ICT plans of selected sample of schools. It also evaluates financial demands for realization of ICT plans and mentions possibilities for financing of information technologies and the process of education.
- ItemInformační gramotnost absolventů gymnázií a středních škol(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Kotek, Tomáš; Berki, JanThis diploma work describes a research of information literacy of fresh high school and grammar school graduates, who were enrolled for a study of fields which were focusing on education. The work summarises the actual state of published researches on the given topic and gives an overview of a course of a didactic test production, of selected methodology and of testing itself. And finally the work provides an analysis of gathered results.
- ItemInformatika na Cizím Teritoriu aneb Co jsme viděli na stážích(2014-01-01) Berki, Jan; Vrbík, Daniel; Technická univerzita v Liberci; Ešner, Vojtěch; Vališ, David; Příhonská, Jana; Novotná, Iva; Drábková, Jindra; Valešová, Hana; Johnová, Jana; Hilbert, Hubert; Böhm, Hynek; Popková, KláraPublikace si klade za cíl především poskytnout informace o tom, jak probíhá výuka předmětů zaměřených na počítačem podporovanou výuku různých oborů na zahraničních univerzitách. Některá navštívená pracoviště se zaměřovala také na přípravu budoucích učitelů informatiky. Tomuto cíli odpovídá i struktura jednotlivých zpráv. Představíme vám celkem 12 pracovišť z Belgie, Německa, Polska a Slovenska. O každém se dozvíte, čemu se věnují a pro koho zajišťují výuku. Základem je ale popis zkušeností přímo z výuky a příkladů dobré praxe. Na konci každé zprávy se také můžete seznámit s hostem i hostitelem. Publikace je primárně určena současným i budoucím učitelům, doufáme ale, že si v ní inspiraci najde každý.
- ItemInformatika na Cizím Teritoriu, aneb, Co jsme viděli na stážích(2014-01-01) Vrbík, Daniel; Berki, Jan
- ItemInteraktivní prezentace pro výuku funkcí(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Turčík, Martin; Berki, Jan
- ItemJak podpořit výuku e-technologiemi(2014-01-01) Berki, Jan
- ItemOptimální ICT plán ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Vlček, Jakub; Berki, JanOptimal school ICT planSummaryThis diploma thesis deals with compiling of optimal school ICT plan and recommendation of optimal number of computers and other ICT devices for elementary schools. It is based on published documents dealing with the system of education and comparison of actual ICT plans of selected sample of schools. It also evaluates financial demands for realization of ICT plans and mentions possibilities for financing of information technologies and the process of education.
- ItemPodmínky výuky ICT pro handicapované žáky(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Červenková, Petra; Berki, JanIn this bachelor thesis was developed a detailed recherché of the available materials relating to the conditions of handicapped student integration and compensation aids. The pupils can use these aids, according to their handicap, for simplification and improving the quality of education of Information and communication technology not only at primary schools. In the thesis are mentioned the necessary assumption for the handicapped student integration to the schools and also a division of compensation aids themselves. The thesis can be taken in as a manual how to integrate the student. This thesis can be seen as a comprehensive overview of all conditions which have to be fulfil before the integration of handicapped student for lessons in Information and communication technology.
- ItemProblematika měření klimatu učitelského sboru(2006-01-01) Berki, Jan
- ItemProblematika měření klimatu učitelského sboru(Technická Univerzita v Liberci, 2006-01-01) Berki, Jan; Urbánek, PetrThe research deals with prospective difficulties and critical points following the measuring and subsequent elaborating the results. The text is above all presented for laymen. The introductory part lists those published essays discussing school climate, teachers{\crq} staff or factors effecting. That is followed by commends on appropriate methods or means of statistics available. The "experiment" itself was applied to the research realized by Dr. Urbánek. We started from the problems appeared during evaluating the questionnaires. Considering the only situation we cannot propose a solution in general. The sixteen tables and graphs present all the data acquired as so as they compare different options from the basic set. The hypotheses mentioned resume the primary presumptions and those consequently stated rates.
- ItemSbírka úloh pro ZŠ v textovém editoru(Technická Univerzita v Liberci, 2008-01-01) Knorrová, Michaela; Berki, Jan
- ItemSborník příspěvků konference DIDINFO 2020(2020-09-30) Berki, Jan; Drábková, JindraRecenzovaný sborník příspěvků z konference DIDINFO 2020 obsahuje články zaměřené na výuku informatiky, resp. její kurikulární kontext a především na výuku algoritmizace a programování.
- ItemSrovnání učebnic informatiky pro ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Pažout, Lukáš; Berki, JanCílem této bakalářské práce je vytvoření obsahových a didaktických kritérií, vhodných pro hodnocení učebnic informatiky určených pro použití na základní škole. Součástí práce je zároveň aplikování konkrétních kritérií na vybrané učebnice. Na základě získaných dat jsou popsány nejen shodné znaky vybraných učebnic, ale také rozdíly mezi nimi. Mezi použité analýzy patří především metoda kvantitativní, obsahové a komparativní analýzy. V neposlední řadě práce popisuje návaznost učebnic na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
- ItemTestovaní úlohy v informatice(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Ešner, Vojtěch; Berki, JanPráce pojednává o problematice testování v ICT a Informatice. Rozebírá základní aspekty definice ICT gramotnosti, jak je vyložena v Rámcovém vzdělávacím programu. Dále srovnává české, evropské a světové standardy v testování ICT a Informatiky a zaměřuje se na jejich případné použití v českém školství. V teoretické části dále řeší problematiku testování obecně, včetně tvorby samotného didaktického testu. V praktické části jsou uvedeny všechny otázky, rozčleněny do kategorií, které byly testovány v rámci pilotního testování na základních a středních školách. Po tomto testování bylo na základě výsledků vybráno 15 úloh, které byly upraveny, aby odpovídaly navrženým tematickým oblastem.
- ItemTypografická pravidla v žákově praxi(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Prade, Martin; Berki, JanCílem této bakalářské práce je přispět k poznání úrovně typografických kompetencí, které žáci získávají v rámci svého základního (respektive středního) vzdělávání. Práce se zaměřuje na vymezení hlavních pojmů, nastínění historie typografie včetně jejího vývoje s odůvodněním, proč zařadit typografii do kurikula základních, respektive středních škol. V neposlední řadě se věnuje publikacím zabývajících se problematikou typografie. Na základě anonymního testu na vzorku 112 žáků popisuje jejich typografické znalosti. Dále pak přispívá k jejich rozvoji vytvořením názorných studijních materiálů. Obsahem bakalářské práce je i výukové video, které může pomoci všem žákům základních a středních škol při úpravách textu podle typografických pravidel.
- ItemVýukové herní aplikace(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Ježek, Matěj; Berki, JanTématem bakalářské práce jsou výukové herní aplikace. V první části práce jsou definovány důležité pojmy spojené s touto tématikou, zvláště pak pojmy výukový software a počítačový výukový program. Dále je rozebírána teorie a praxe využití výukového vybavení počítače ve výuce v dnešní době. Následuje rešerše již vytvořených výukových herních aplikací. V druhé části práce jsou popsány vytvořené výukové herní aplikace, které jsou jedním z výstupů bakalářské práce a jejichž hlavní vlastnosti jsou předmětem sledování. Těmito vlastnostmi jsou především možnost editace procvičovaných otázek a také skutečnost, že vytvořené aplikace vycházejí z všeobecně populárních her. Tyto herní aplikace byly otestovány v reálném prostředí výukového procesu. Třetí, závěrečná část bakalářské práce, je věnována výsledkům tohoto testování a zvláště pak reakcím testujících osob na sledované vlastnosti vytvořených aplikací.