Browsing by Author "Barták, Daniel"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemMetody a nástroje manažerského účetnictví a jejich využití při řízení podnikuBarták, Daniel; Strýčková Lenka, Ing. Ph.D. : 60103Diplomová práce se zabývá problematikou kalkulací hodinových sazeb v IT oddělení ve vybraném podniku. Úvod práce nejprve teoreticky vymezuje manažerské účetnictví a pojmy, které s manažerským účetnictvím souvisí. Ve druhé kapitole jsou specifikovány náklady a jejich řízení a ve třetí kapitole jsou specifikovány pojmy související s kalkulacemi, jakožto nástrojem manažerského účetnictví. V praktické části je nejprve představen vybraný podnik jako celek, dále potom jeho IT oddělení a následně je představen současný kalkulační systém hodinových sazeb za IT služby a identifikovány jeho nedostatky a možné body pro zlepšení. Následný návrh nového kalkulačního systému je soustředěn na odstranění nedostatků současného kalkulačního systému pomocí nástrojů manažerského účetnictví. Součástí vlastního návrhu jsou také doporučení, která pomohou IT oddělení vybraného podniku zlepšit kalkulace nákladů a učiní tak kalkulace lepším informačním podkladem pro jeho řízení.
- ItemZhodnocení podnikatelského prostředí vybrané firmy v oblasti cestovního ruchuBarták, Daniel; Kotíková Sylvie, Ing. Ph.D. : 64068Předmětem bakalářské práce je provedení analýzy podnikatelského prostředí společnosti MEDITERAN travel s. r. o. Cílem práce je komplexní zhodnocení kvality všech částí podnikatelského prostředí společnosti MEDITERAN travel s. r. o. a identifikace jeho klíčových faktorů. Bakalářská práce se věnuje každé z částí podnikatelského prostředí, přičemž k rozboru mikroprostředí je využita aplikace Porterova modelu 5 sil na vybranou společnost, makroprostředí je rozebráno pomocí faktorů analýzy PESTEL. Celkové zhodnocení podnikatelského prostředí je poté provedeno pomocí SWOT analýzy, ze které jsou identifikovány hlavní faktory podnikatelského prostředí a souhrnné výsledky výzkumu, na jejichž základě vyplývají následná doporučení a návrhy pro lepší konkurenční postavení vybrané společnosti na trhu.