Browsing by Author "Aygören, Renata"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemPracovník v sociálních službách(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Aygören, Renata; Nováková, MonikaPráce se zabývala problematikou pracovníka v sociálních službách v zařízeních, která poskytují rezidenční služby osobám se zdravotním postižením. Vycházela ze současného stavu v konkrétních organizacích, které zřizuje Krajský úřad Libereckého kraje. Cílem bylo zmapovat dodržování personálního standardu kvality sociálních služeb a zjistit, jaké je zastoupení pracovníků v přímé péči se speciálně pedagogickou kvalifikací. Strukturu bakalářské práce tvoří teoretická východiska, která se zaměřila na zákon o sociálních službách, standardy kvality sociálních služeb, sociální služby, pracovníka v sociálních službách a na metody sociální práce. Praktická východiska popisovala jednotlivá zařízení, stav realizace personálního standardu kvality sociálních služeb a personální obsazení zaměstnanců v přímé péči, a zda mají speciálně pedagogickou kvalifikaci. V bakalářské práci byla zvolena metoda studia spisové dokumentace jako hlavní. Dílčí metodou bakalářské práce byl polostrukturovaný rozhovor, který byl veden s oslovenými respondenty. Výsledky ukazovaly naplňování předem stanovených předpokladů. Následuje závěr a navrhovaná opatření.
- ItemPracovník v sociálních službáchAygören, Renata
- ItemVzdělávání Romů(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Aygören, Renata; Matulayová, TatianaDiplomová práce analyzovala a kriticky reflektovala politickou, sociální a vzdělávací situaci v edukačním procesu romského etnika. Podrobněji se zabývala problematikou a prevencí rizikových jevů v edukačním procesu. Diplomová práce byla vedena formou případové studie vybrané příspěvkové organizace. Vycházela ze současných poznatků a studií v oblasti vzdělávání romských žáků. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Část teoretická, která pomocí odborných publikací popisovala a objasňovala základní současný edukační systém České republiky, přičemž důraz byl kladem hlavně na oblast prevence rizikových jevů a na vybrané druhy rizikového chování ve školním prostředí. Empirická část zjišťovala za pomoci kvalitativní metodologie polostrukturovaného rozhovoru a analýzy spisové dokumentace rizikové jevy romských žáků ve vzdělávacím procesu, možné konkrétní metody a postupy řešení. Výzkumné šetření bylo doplněno dotazníkovým šetřením o poznatky žáků 2. stupňů k problematice preventivních programů zaměřených na rizikové jevy. Za největší přínos práce vzhledem k řešené otázce rizikového chování žáků by bylo možné považovat, že výsledky šetření budou zveřejněny a poskytnuty organizaci a dále využity v běžné pedagogické praxi.
- ItemVzdělávání RomůAygören, Renata