Browsing by Author "Adamec, Martin"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemDefinování pojmů místo, region, místní region v očekávaných výstupech a učivu RVP včetně jejich využití ve výuce pro ZŠ na příkladu Semilského regionuAdamec, MartinPráce pojednává o pojmech místo, region a místní region a jejich využívání v rámci českého vzdělávání. Zabývá se jejich nejasným vymezením a s ním spojeným často matoucím používáním ve vybraných českých učebnicích i Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), přičemž zjišťuje a porovnává, jak jsou tyto pojmy chápány v zahraničních publikacích (zejména v Teaching Geography od Phila Gersmehla).Po stanovení jasné definice těchto pojmů autorem, která vychází z výše uvedeného, se práce zaměřuje na praktické použití těchto pojmů v reálné výuce na ZŠ a ZUŠ Liberec, Jabloňová. Po pedagogické teorii zabývající se revidovanou Bloomovou taxonomií , očekávanými výstupy a učivem RVP ZV, klíčovými kompetencemi, vhodnými organizačními formami vyučování, následuje příprava a realizace prakticky zaměřené přírodopisně-zeměpisné exkurze na Semilsko, kde jsou možnosti využití těchto pojmů ve vzdělávání za pomoci vybraných metod vyučování (skupinová práce, vrstevnické vyučování,) ověřeny. Závěr práce vyhodnocuje nejen úspěšnost využití zmíněných pojmů v reálné výuce, ale i jednotlivých metod, čímž vytváří komplexní celek vzájemně propojující zeměpisnou a pedagogickou teorii s reálnou zkušeností školní praxe.
- ItemEkonomický informační subsystém(1996-01-01) Adamec, Martin
- ItemGenerování náhodného signálu při daném tvaru spektrální hustoty(1994-01-01) Adamec, Martin
- ItemProstorové rurality Semilska(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Adamec, Martin; Hynek, AloisTato práce pojednává o studiu prostorových ruralit v autorem vymezeném regionu Semilska a je dělena do čtyř silně provázaných celků, které vycházejí z různorodé české i zahraniční metodologie. V úvodní části jsou objasněny termíny nutné pro porozumění výzkumu (ruralita, venkovský prostor) a rovněž vymezen a vyprofilován Semilský region. Druhá část je zaměřena na obecnou i tematickou historii daného území, na jejímž vývoji ukazuje stěžejní význam pro širší porozumění regionu v současnosti, čímž se zabývá část třetí, věnující se konkrétním příkladům z regionální každodennosti, příhodně ilustrujícím obecná fakta (společnost, zemědělství, průmysl, turismus,?). Poslední část se zabývá možnostmi dalšího vývoje v regionu a je určitou syntézou všech částí předchozích, na jejichž znalosti a propojenosti staví a vyvozuje tak patřičné závěry a návrhy řešení, které v celkovém kontextu kulturněhistoricko-geografického pohledu na Semilský region dotváří ucelenou komplexnost této práce, kde je přínos minulosti i současnosti pro budoucnost náležitě vysvětlen a doceněn.
- ItemProstorové rurality Semilska(2013-01-01) Adamec, Martin
- ItemZpracování experimentálních výsledků s použitím statistických metod a malé výpočetní techniky(1991-01-01) Adamec, Martin