Browsing by Author "Školudová, Jana"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPodniková sociální síť jako sociální pilíř v podniku(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017-01-01) Školudová, JanaIn the social field, responsible corporate behavior also focuses on the approach to employees. The psychological and social approach of human resource management is historically based on human relations school defining requirements for the personality of managers, ways of communicating, managing employee relationships across the organizational structure, and ways to secure a social work environment to achieve corporate goals. The paper focuses on modern information technology, called the enterprise social network, and its ability to use executives to provide a social pillar in an enterprise. The aim of the paper is to find out how many enterprises in the Czech Republic use the enterprise social network and to respond to the established research hypothesis regarding the impact of the enterprise social network on the social aspect of the working environment. The methodology of the contribution is based on the questionnaire survey; the basic set included companies using enterprise social network in the Czech Republic. The overall comparison of the acquired data presents current trends and recommends using modern information technologies.
- ItemThe use of social networks by working people(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2013-01-01) Školudová, JanaV dnešní tržně dynamicky se rozvíjejícím se prostředí je schopnost úspěšně podnikat a vést firmu dlouhodobě k prosperitě velmi obtížné. Současní majitelé firem si velmi dobře uvědomují nutnost začlenit nástroje využívajících koncept internetových sociálních sítí do firemního, propagačního a komunikačního řízení. Díky rozvoji moderních technologií, nárůstu používání a sdílení multimédií, neustálé změně kupního chování, se využívání sociálních sítí neustále zvyšuje. Cílem článku je analýza a definování specifického chování pracujících jako uživatelů online sociálních sítí se zaměřením na použití pro marketingové účely. Začátek článku je věnován teoretickým východiskům a stručného představení online sociálních sítí. Praktická část se věnuje analýze dat na základě provedeného dotazníkového šetření, definování specifického užívání sociálních sítí pracujícími a následně statistického ověření dvou hypotéz pomocí statistických vzorců a korelační analýzy. Závěr shrnuje celou problematiku, včetně provedeného výzkumu s doporučením pro správné využívání sociálních sítí k marketingovým účelům.