Browsing by Author "Šťastná, Lucie"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemAutismus(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Šťastná, Lucie; Kadavá, JanaBakalářská práce se zabývá autismem, konkrétně metodou pevného objetí od Jiřiny Prekopové a souvislostí mezi očkováním kojenců a batolat a vznikem autismu. V části, kde se psalo o metodě pevného objetí, jsem se zabývali vším, co s pevným objetím souvisí. Poruchou citové vazby, dokumentem Mámo, táto, obejmi mě!, historií pevného objetí, významem pevného objetí, reakcí organizace APLA na dokument. Druhá část se zabývala spojitostí mezi očkováním kojenců a batolat a vznikem autismu. Cílem práce je popsat problematiku autismu, se zaměřením na metodu Jiřiny Prekopové. Zjišťovali jsme, jestli je metoda známa a používaná. Zajímalo nás, jaké na ni mají názory rodiče dětí s autismem. Druhým cílem bylo zjistit, jestli očkování kojenců a batolat může mít vliv na vznik autismu. Jako metoda výzkumu byl použit dotazník. Hlavními hypotézami bylo zjistit, jak dobře lidé znají metodu pevného objetí a estli ji uznávají a používají. Jaký je postoj k očkování kojenců a batolat, názory na souvislost mezi očkováním dětí a vznikem autismu. Metodu pevného objetí lidé znají, ale nepoužívají. Dětští lékaři nesouhlasili s tím, že by očkování mohlo u dětí způsobit autismus. Většina rodičů měla názor opačný.
- ItemAutismusŠťastná, Lucie
- ItemNarušená komunikační schopnost u dětí předškolního věku v prostředí běžné mateřské školyŠťastná, Lucie; Kramerová Michaela, PhDr.; Skolitel : 55383 Manlig František, doc. Dr. Ing.; Konzultant : 55360 Kopal Jaroslav, Ing. CSc.; Konzultant2 : 63901 Neyrinck NoëlDiplomová práce se zabývala problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku v prostředí běžné mateřské školy. V práci jsme vysvětlili, co znamená pojem logopedie, narušená komunikační schopnost, popsali jsme jednotlivé typy narušené komunikační schopnosti a zaměřili jsme se na komunikační kompetence předškolního dítěte. Práce byla tvořena dvěma částmi, částí teoretickou, která se zaměřila na teoretické pojetí logopedie a narušené komunikační schopnosti a tím, jak v mateřských školách pracují pedagogičtí pracovníci. Druhá část, část empirická, ve které jsme vycházeli z odpovědí z předem připravených dotazníků, které byly rozeslány po celé České republice. Vycházeli jsme z 55 dotazníků rozeslaných do mateřských škol a 22, které byly rozeslány do logopedických poraden. Výsledky empirické části potvrdily, že se narušená komunikační schopnost vyskytuje častěji u chlapců než u děvčat. Potvrdily také, že se děti s logopedickou intervencí setkávají spíše u logopeda, než v mateřské škole. Poslední hypotéza, že děti s logopedickou péčí dostávají odklad školní docházky méně často, než ti, kteří logopedickou péči nemají, byla vyvrácena.