Browsing by Author "Čábelková, Pavlína"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemRole asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesuČábelková, Pavlína; Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D.; Skolitel : 55394 Mašín Ivan, doc. Dr. Ing.; Konzultant : 55391 Keller Petr, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 66062 Zvolánek Ondřej, Ing.Tématem diplomové práce je pedagogická asistence, specificky pak role asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu. Prostředkem k porozumění tomuto tématu se stal příběh asistentky pedagoga Lenky a jejího svěřence žáka s ADHD Pavla. Text se zaobírá se Lenčiným subjektivním vnímáním role asistenta pedagoga. Popisuje společnou spolupráci Lenky a Pavla při výchovném procesu z jejich vlastních pohledů. Nahlíží na detaily v kooperaci mezi všemi stranami edukačního procesu. Nastiňuje spolupráci asistenta pedagoga se školním poradenským pracovištěm. Poukazuje na možná rizika profese asistenta pedagoga a zabývá se myšlenkou jeho duševní hygieny.Text diplomové práce je tvořen kombinací narativního vyprávění asistentky pedagoga Lenky, školní anamnézy a osobní výpovědi Pavla a odborné literatury. Pro empirické šetření byl zvolen kvalitativní výzkum, který umožňuje detailní pohled do zkoumaného problému. Metodou výzkumného šetření byl narativní rozhovor.Diplomová práce je rozdělena na úvod, metodologii sběru výzkumných dat, dále je text členěn do jednotlivých kapitol dle témat, která vzešla z narací. Způsob jeho zpracování vede také ke specifické struktuře, která nevyžaduje striktní dělení na teoretickou a praktickou část. Cílem diplomové práce je nabídnout čtenáři subjektivní a osobitý pohled dvojice asistentky pedagoga Lenky a jejího svěřence žáka Pavla na vzdělávací proces.Výstupem diplomové práce je zjištění, že asistent pedagoga, jak je patrné z názvu profese, není jen asistencí pro pedagoga, ale především stěžejním podpůrným opatřením při vzdělávání a začleňování žáků s ADHD do kolektivu třídy. Výzkum v této diplomové práce prokazuje, že asistentka pedagoga Lenka je stěžejním podpůrným opatřením v komunikaci mezi všemi stranami edukačního procesu, osobou pomáhající při stresových situací, které by měly u Pavla neblahý dopad na vývoj vyučování. Neopomenutelný je i lidský faktor, který je dán milou a klidnou povahou asistentky Lenky, který má jednoznačně blahý vliv za Pavlovo začleňování do kolektivu třídy.