Artefiletika a možnosti jejího využití pro rozvoj sebepoznání žáků středních škol

Abstract
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou a možnostmi jejího využití pro rozvoj sebepoznání žáků středních škol. Práce je rozdělena do dvou částí. První z nich, teoretická část, se zabývá především charakterizací artefiletiky a sebepoznání. Je zde uvedeno porovnání artefiletiky a arteterapie z pohledu jejich nejvýznamnějších rozdílů a shod. Popisuje sebepoznání z hlediska jeho oblastí, rozvoje, metod a přínosů. Část kapitoly o sebepoznání se zaměřuje na sebepoznání v období adolescence, ve kterém se nalézají žáci středních škol. Zabývá se popisem možností uplatnění artefiletiky nejen pro rozvoj sebepoznání žáků středních škol. V závěru této části je věnována pozornost popisu artefileticky pojaté výuky. Druhá, praktická část, se zabývá návrhem artefiletických aktivit pro rozvoj sebepoznání žáků středních škol. Navržené artefiletické aktivity jsou koncipované do pěti metodických listů. Šestý metodický list se zabývá tvorbou závěrečného výtvarného výstupu vytvořeného z pěti výtvarných prací vzniklých dle pěti metodických listů. Navržené artefiletické aktivity byly podle metodických listů realizovány ve výuce. V příloze je uvedena ukázka výtvarných prací vzniklých při realizaci výuky dle navržených metodických listů.
The bachelor thesis deals with the artephiletics and possibilities of its use for the development of self-knowledge of high school students. The thesis is divided into two parts. The first one, the theoretical part, deals mainly with the characterization of artephiletics and self-knowledge. It compares artephiletics and art therapy from the point of view of their most significant differences and conformities. It describes self-knowledge from the point of view of its areas, development, methods and benefits. Part of the chapter about self-knowledge focuses on self-knowledge during adolescence in which high school students are found. It deals with the description of the possibilities of using artephiletics not only for the development of self-knowledge of high school students. At the end of this part, attention is devoted to the description of the artephiletics conceived teaching. The second, practical part, deals with the design of artephiletic activities for the development of self-knowledge of high school students. The proposed artephiletic activities are conceived in five methodological sheets. The sixth methodological sheet deals with the creation of a final art output created from five artworks created according to five methodological sheets. The proposed artephiletic activities were realized according to the methodological sheets in teaching. In the attachment there is a sample of the artworks, which were created during the teaching according to the proposed methodological sheets.
Description
Subject(s)
Artefiletika, arteterapie, sebepoznání, adolescence, adolescenti, žáci středních škol, umělecká tvorba, Artephiletics, art therapy, self-knowledge, adolescence, adolescents, high school students, art creation
Citation
ISSN
ISBN