Adaptační kurz pro adolescenty

Abstract
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit, realizovat a zhodnotit adaptační kurz pro první ročník střední školy, tedy pro žáky prvního ročníku čtyřletého gymnázia ve věku 15 až 16 let. V první části této práce jsou vymezeny pojmy prožitková metodika, komfortní zóny, princip dobrovolnosti, flow, dobrodružná vlna, skupinová dynamika, reflexe, věkové zvláštnosti, a evaluace dle Donalda Kirkpatricka. Praktická část této práce představuje přípravu a realizaci adaptačního kurzu v rekreačním středisku Křižanov s 31 žáky a třídním učitelem prvního ročníku Karlínského gymnázia. Následně je tento kurz zhodnocován za pomoci čtyřúrovňového modelu dle Donalda Kirkpatricka. V diskuzi jsou uvedeny a interpretovány poznatky jak z průběhu realizace kurzu, tak také z procedur hodnocení programu. Výsledky hodnocení programu mohou sloužit jako inspirace pro další vedení zážitkových kurzů.
The bachleor thesis deals with the preparation, realization and evaluation of an adaptation experiential learning course for the first grade uppersecondary students aged 15 to 16. The theoretical part of this work focuses on important terminology such as experiential learning methodology, comfort zones, challenge by choice, flow, adventure wave, group dynamics, reflection, age specifics, and evaluation process model by Donald Kirkpatrick. Practical part shows preparation and realization of the adaptation course in the holiday resort Křižanov with 31 students and their class teacher. The evaluation of the course was made according to the Donald Kirkpatrick´s fourlevel model. The discussion focuses on findings from the realization and evaluation of the course which are interpreted with regard to the context of the course, especially the conditions under which the course took place. Evaluation results of the program can serve as an inspiration for future leadership of experiential courses.
Description
Subject(s)
adaptační kurz, prožitková metodika, program, adolescent, Kirkpatrickův evaluační model, adaptation course, experiential learning, adolescents, Kirkpatrick´s evaluation model
Citation
ISSN
ISBN