Komunikační systémy u dětí se zdravotním postižením

Title Alternative:Communication Systems for Handicapped Children
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářská práce se zabývala mírou využití komunikačních systémů u dětí se zdravotním postižením. Jejím cílem bylo zjistit nejvíce využívané dorozumívací techniky v komunikaci s dětmi s postižením, postoje vyučujících k otázce užívání prostředků náhradní komunikace a vytyčení hlavních překážek při jejich aplikaci. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Teoretická část byla zpracována a prezentována za pomoci odborných zdrojů a popisovala nejčastěji užívané náhradní komunikační systémy, jejich vznik a metody postupu při práci s nimi. Praktická část vycházela z teoretických poznatků předešlých kapitol, ale především se zaměřila za pomoci dotazníkového šetření a pozorování na aplikaci náhradních komunikačních systémů v praxi. Největší přínosem práce z praktického hlediska jsou názory pedagogických pracovníků a podnětná zjištění v jakých oblastech práce s náhradními komunikačními systémy se vyskytují největší překážky a předkládá i náhled na možnosti jejich odstranění.
My bachelor work is concerned with a rate of communication system at healthy handicapped children. The aim was to find the most exploited intercommunication system in handicapped children´s communication, teacher´s attitudes to the question of an instrument of a substitute communication usage and layout of the main obstructions while their application. The work is made of two pivots. The theoretical part was made and presented with the help of proffesional sources and describes the most exploited substitute communication systems, their origin and methods of procedure while working with them. Practical part goes out from theoretical pieces of knowledge from previous chapters, but all above with help of questionnare and observation, this part is focused on application of substitute communicaton systems in a field. From practical view the biggest contributions are opinions of pedagogues and also stimulative findings where the biggest obstruction are occurred and also brings a point of view to the choices of their removing.
Description
katedra: KSS; přílohy: 1 CD; rozsah: 58 s., 12 s. obr.příloh
Subject(s)
komunikace, náhradní komunikace, komunikační prostředky, alternativní, augmentativní komunikace, znakový jazyk, umělé posunkové kódy, odezírání, znevýhodnění, porozumění řeči, integrace, zdravotní postižení, communication, substitute communication, communiction instruments, alternative, augmentative communication, hand- language, artificially finger codes, lip-reading, disadvantege, language understanding, integration, healthy handicap
Citation
ISSN
ISBN