Canisterapie a její využití v předškolní pedagogice

Title Alternative:Canistherapy and its usage in a preschool pedagogy
Abstract
Bakalářská práce se zabývá tématem canisterapie a jejího využití v předškolní pedago-gice. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol: etologie psa, canisterapie, předškolní období a canisterapie v předškolním zařízení. Praktická část obsahuje metodiku a návrh projektu konkrétního programu canisterapie pro mateřskou školu. Jedná se o celodenní projekt, který obsahuje následující aktivity: společné seznámení se psem, báseň s pohybem, povely, společná vycházka se psem, relaxace, rozloučení se psem a doplňující grafomotorické cvičení. Vytvořený projekt byl vyzkoušen ve zvoleném předškolním zařízení. Na závěr byla provedena celková reflexe a zhodnocení úspěšnosti programu.
The Bachelor thesis focuses on canine-assisted therapy and its application in preschool teaching. The thesis comprises a theoretical and practical section. The theoretical section is structured in four chapters: canine ethology, canine-assisted therapy, preschool age, and canine-assisted therapy in preschool facilities. The practical part presents the methodology and a proposal for a specific canine-assisted therapy project for kindergartens. It is a full-day project comprising the following activities: familiarisation with the therapy dog, a rhyme with actions, commands, a walk with the therapy dog, relaxation, saying goodbye to the therapy dog, and an additional graphomotor exercise. The proposed project has been tested in a selected preschool facility. The project was concluded with an overall reflection and assessment of the program's success.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN