Tvorba metodické příručky zaměřené na rozvoj pohyblivosti dětí předškolního a mladšího školního věku věnujících se disco dance

Title Alternative:Creating a methodical manual dedicated to development of mobility for preschool and lower-school children who are focussed on disco dance
Abstract
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit metodickou příručku zaměřenou na rozvoj pohyblivosti dětí předškolního a mladšího školního věku, věnujících se tanečnímu stylu disco dance. Teoretická část zahrnuje definici tance a charakteristiku tanečního stylu disco dance, kapitolu o věkových zvláštnostech dětí předškolního a mladšího školního věku a kapitolu o tréninku pohyblivosti a správném protahování. Tuto část uzavírá anketa a její vyhodnocení. Praktická část obsahuje příručku, ve které jsou popsány a zobrazeny základní gymnastické polohy, využívající se v tanci a průpravná cvičení, díky nimž je možno těchto poloh dosáhnout. Je určena především začínajícím lektorům a trenérům.
The aim of this bachelor thesis was to create a methodological manual for developing the mobility of preschool and early school age children who are interested in disco dance. The theoretical part includes the definition of dance and the characteristics of disco dance, chapter about age-related specifics of preschool and early school age children and a chapter about mobility training and correct stretching. This part ends with a survey and an evaluation of this survey. The practical part includes a manual, which describes and displays the basic gymnastic positions, using the dancing and training exercises that make it possible to achieve these positions. The manual is intended mainly for novice teachers and coaches.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN