Logopedická prevence a interaktivní tabule

Title Alternative:Speech Disorder Prevention and Interactive Board
Abstract
Diplomová práce se zabývá možným propojením logopedické prevence a vzdělávání s využíváním interaktivní tabule. Cílem diplomové práce je popsat využívání interaktivních tabulí v logopedické prevenci v rámci mateřské školy; vytvořit a v mateřské škole v praxi ověřit soubor digitálních učebních materiálů určených k logopedické prevenci. V teoretické části je nejprve popsána komunikace, narušená komunikační schopnost a logopedická prevence. Dále je charakterizována problematika interaktivních tabulí při výchově a vzdělávání. Následuje část, která se věnuje tématu využívání interaktivních tabulí v předškolním vzdělávání a především možnostem využití interaktivních tabulí při rozvoji komunikační schopnosti a prevenci narušené komunikační schopnosti u dětí. V empirické části je představen autorkou diplomové práce vytvořený digitální učební materiál s názvem Povídálek, který rozvíjí především řeč a sluchové vnímání předškolních dětí a tím působí jako prevence při narušené komunikační schopnosti. V další části je popsán experiment, který proběhl z důvodu ověření přínosu tohoto digitálního učebního materiálu v praxi mateřské školy. Experiment nepřinesl jednoznačné výsledky a využívání digitálního učebního materiálu je tedy závislé spíše na konkrétních podmínkách v mateřských školách a specificích dětí, které do nich docházejí.
The diploma work deals with a possible connection of speech disorder prevention and using the interactive board in learning. The goal of the diploma work is to describe the use of interactive boards in preschool speech disorder prevention, make and test a set of digital learning materials designed to use in preschool speech disorder prevention. Communication, communication disorder and speech disorder prevention is described in the theoretical part. Using the interactive board in education is also discussed in general. The next part deals with the use of interactive boards in preschool education and particularly the possibilities of using the boards in communication ability development and disrupted child communication ability prevention.The empirical part presents digital learning material designed by the author called Povídálek. The material develops mostly preschool children's speech and hearing perception, thus acting as a prevention agent in disrupted communication ability. The next part describes an experiment which was carried out to test the contribution of the digital material in kindergarten practice. The experiment did not yield unambiguous results and using a digital learning material, therefore, depends more on specific conditions in kindergartens and the children attending it.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN