Woodcraft ve školní družině

Title Alternative:Woodcraft methodology at after-school childcare facility
Abstract
Bakalářská práce se v první části zabývá Setonovou metodikou woodcraft a také popisuje školské zařízení poskytující zájmové vzdělávání - školní družinu. Ve druhé části je představen navržený woodcrafterský program, který pracuje se základními strategiemi a nástroji woodcraftu ve formálním prostředí školní družiny. Je zde uvedeno, jak funguje motivační systém korálků a jsou také vysvětleny základní pojmy používané woodcraftery. Tento program byl realizovaný ve školní družině malotřídní vesnické školy a je v této práci evaluován ve vztahu k cílům školního vzdělávacího programu školní družiny předmětné školy.
The bachelor thesis focuses on Seton´s Woodcraft methodology and also describes a school educational facility - an afterschool childcare facility. In the second part, the new woodcraft programme is presented. The programme implements the basic tools and strategies of Woodcraft to the formal environment of an afterschool childcare facility. It is presented, how the motivational system of beads works and also the basic concepts used by woodcrafters are explained. The programme was implemented to the afterschool childcare facility in a small village school and it is evaluated considering the goals of the school educational programme of this facility.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN