Strukturovaná práce s hudbou u dětí s lehkou mentální retardací

Title Alternative:Structurated Work Music at Children with Light Mental Retardation
Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bakalářská práce se zabývala problematikou strukturované hudby u žáků s lehkou mentální retardací v základních školách praktických, respektive v Základní škole praktické v Horních Počernicích a vycházela tak ze současného stavu v dané oblasti. Jejím cílem bylo zjistit, jakým způsobem strukturovaná práce s hudbou ovlivňuje žáky a jaký má pro žáky s lehkou mentální retardací přínos. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o teoretickou část, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala a objasňovala základní pojmosloví v této problematice. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků, rozhovorů, pozorování a sémantického diferenciálu v devátém ročníku základní školy praktické, a to jakým způsobem ovlivňovala práce se strukturovanou hudbou, žáky. Z výsledků je patrné, že strukturovaná práce s hudbou u žáků v pásmu lehké mentální retardace ve věku od 14 do 16 let, zkvalitňuje jejich vztah k předmětům jako je Hudební výchova a ovlivňuje školní prospěch v předmětech Matematika, Fyzika a základy chemie. Zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti bližšího přiblížení žáků s rytmickými hudebními nástroji, ale i častějšímu zapojení strukturované práce s hudbou u žáků s lehkou mentální retardací. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že ''Strukturovaná hudba'' pozitivně ovlivňuje rozvoj žáků s lehkou mentální retardací, ať už v kognitivních, tak i například v oblasti motorických funkcí.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN