Hledání optimální marketingové komunikace pro mistrovství světa v klasickém lyžování

Title Alternative:(Searching the optimal communication for FIS nordic World SKI championships)
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
ANNOTATION The aim of the thesis is to find an optimal marketing communication that could be applied at the event of World Championship in nordic. Theoretic part deals with explanation of the marketing communication term and further on with instruments which are used in connection with successful marketing communication. In practical part of the thesis I engage in comparison of both organizing cities which organized and arranged this international sport event in the past. Their comparison from individual aspects and especially analysis of marketing communication applied at both world championships. The conclusion, based on identified facts, deals with a proposal of communication campaign itself which could be successfully applied in the framework of World Championship in nordic.
Cílem diplomové práce je nalezení optimální marketingové komunikace, která by mohla být uplatněna při MS v klasickém lyžování. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu marketingové komunikace a dále pak prostředků, které jsou využívány v rámci úspěšné marketingové komunikace. V praktické části diplomové práce se věnuji komparaci obou pořadatelských měst, které v minulosti organizovali a pořádali tuto mezinárodní sportovní akci. Jejich porovnání z jednotlivých aspektů a zejména pak rozboru marketingové komunikace, která byla při obou světových šampionátech využita. Na základě zjištěných skutečností je závěrečná část této práce zaměřena na návrh vlastní komunikační kampaně, která může být úspěšně uplatněna v rámci Mistrovství světa v klasickém lyžování.
Description
katedra: KMG; rozsah: 87 s., 6s. příloh
Subject(s)
marketing communication, interactive marketing, integrated marketing communication, advertising, personal selling, sales promotion, public relations, direct marketing, comparison, marketingová komunikace, interaktivní marketing, integrovaná marketingová komunikace, reklama, osobní prodej, podpora prodeje, vztahy s veřejností, direct marketing, komparace
Citation
ISSN
ISBN