Zavádění přípravků sportovní výživy na trzích EU

Title Alternative:Introduction of dietary supplements for sportsmen on the EU markets
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
THE ANNOTATION This diploma work attends to problems of introduction of dietary supplements for sportsmen on the EU markets. It is obvious that Czech firm is not better off without foreign trade at the present time of globalization. Firstly it is not efective nor perspektive for the long time for the firm to operate only on small domestic market of the Czech Republic. On the other hand the existence of foreign marketplaces in terms of EU territory offers the firm new opportunities in form of new customers, growth of incomes and profits. But before successful firm entrance on the foreign markets it is neccesary to make thorough analyses of foreign marketplace included suitable marketing strategy for each market. It acts about full analysis of foreign marketplace environment namely how macro, so micro - environment, on which then the marketing strategy is based . In this thesis I pay attation just to these analysis and elaboration of fit marketing strategy. Because the sales of dietary supplements has already started on Spanish and Hungarian market I can sum up in my work the first knowledges from these market enviroments and possible market strategy changes for future successful sales on these markets and not only on them.
ANOTACE Tato diplomová práce se věnuje problematice zavádění přípravků sportovní výživy na trzích EU. Je zřejmé, že se česká firma v době globalizace bez zahraničního obchodu neobejde. Za prvé to není pro firmu ani efektivní ani dlouhodobě perspektivní zaměřovat se pouze na malý vnitřní trh České Republiky. Na straně druhé existence zahraničních trhů v rámci EU nabízí firmě nové příležitosti v podobě nových zákazníků, růstu tržeb i zisku. Úspěšnému vstupu firmy na zahraničních trhy ale předchází vypracování důkladných analýz zahraničních trhů včetně stanovení vhodných marketingových strategií pro jednotlivé trhy . Jedná se o kompletní analýzu prostředí zahraničního trhu a to jak makro, tak mikro-prostředí, o kterou se pak opírá tvorba marketingové strategie . Těmto analýzám a vypracování vhodné marketingové strategie se v této diplomové práci věnuji. Jelikož jsme již na uvedených trzích Španělska a Maďarska začali prodávat své produkty, shrnuji v této práci i první postřehy z obchodování na těchto trzích a možné změny marketingových strategii pro budoucí úspěšné obchodování na těchto trzích a nejenom na nich.
Description
katedra: KMG; rozsah: 107
Subject(s)
key words, marketing environment, macro and micro ? environment factors, market research, dietary supplements, marketing mix, products implementation on the market, pest analysis, swot analysis, abc analysis, purchasing strategy, sales strategy, marketingové prostředí, faktory makro a mikro prostředí, průzkum trhu, potravní doplňky, marketingový mix, zavádění výrobků na trh, pest analýza, swot analýza, abc analýza, nákupní strategie, prodejní strategie
Citation
ISSN
ISBN