Obchodní strategie firem

Title Alternative:Business strategies of companies
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis with the concept of business strategy from the perspective of a strategic management company. The issue of creating a business strategy is deal with on two levels: theoretical and practical. The theoretical basis of this work consists of general procedures, methods and basic analytical methods and tools used in the formulation of a business strategy. In the practical part, a comprehensive analysis of an actual company is described to find out whether the company managed to meet its planned business strategy.
Tato diplomová práce se zabývá základním pojetím obchodní strategie z pohledu strategického řízení firmy. Téma tvorby obchodní strategie firmy je řešeno ve dvou rovinách. Teoretický základ práce tvoří obecné postupy, metodika a základní analytické metody a nástroje využívané při formulaci obchodní strategie firmy. V praktické části je popsána komplexní analýza již konkrétní firmy, jejímž úkolem je zjistit, da se firmě daří naplňovat její plánovanou obchodní strategii.
Description
katedra: KPE; rozsah: 104 s., 4 s. příloh
Subject(s)
swot analysis, balanced scorecard, goals, financial analysis, business strategy, peste analysis, strategic management, porter´s model of competitive enviroment, corporate vision, analýza swot, balanced scorecard, cíle, finanční analýza, obchodní strategie, peste analýza, strategické řízení, porterův model konkurečního prostředí, vize firmy
Citation
ISSN
ISBN