Multimediální technologie pro marketingovou podporu firmy

Title Alternative:Multimedia Technologies in Corporate Marketing Support
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma thesis is focused on some possibilities, which offer application of multimedia technologies in corporate marketing strategy, especially on presentation through web sites and on presentation techniques. In the theoretical section the thesis describes the development, opportunities and advantages of multimedia technologies and the most frequent mistakes in their application. It also analyses and compares the level of multimedia marketing support in selected companies with similar focus. On example of a company is shown how enrichment of web sites through the multimedia elements and others so far neglected communication tools could affect and motivate potential customers to repeat their visits. This is possible to be achieved not only by well-chosen content but also by inventive graphic elements and applied graphic visual solution. This can be reached by multimedia tools and applications, such as visualizations, matchmoving, animations, flash intro templates, graphics interchange programs and other tools described in this thesis.
Diplomová práce je zaměřena na jednu z celé řady možností, které nabízí využití multimediálních technologií pro marketingovou podporu firmy, a to zejména na prezentaci prostřednictvím webových stránek a prezentační techniky. V teoretické části přehledně popisuje vývoj, možnosti a výhody multimediálních technologií a nejčastější chyby při jejich používání. Analyzuje a srovnává úroveň multimediální podpory marketingu u vybraných firem s podobným zaměřením. Na příkladu společnosti pak ukazuje, jak by obohacení webových stránek multimediálními prvky a firmou doposud opomíjenými komunikačními nástroji mohly návštěvníka a zároveň i potenciálního zákazníka zaujmout a motivovat k opakovaným návštěvám. Toho je možné docílit nejen správně zvoleným obsahem webových stránek, ale také invenčními grafickými prvky a celkovým grafickým vizuálem stránek. Právě k tomu by měly pomoci některé multimediální nástroje a aplikace např. vizualizace, matchmoving, animace, flashové intro, bannery, gif a jiné popsané v této práci.
Description
katedra: KIN; přílohy: 1 CD; rozsah: 106 s., 3 s. obr. příloh
Subject(s)
multimedia, marketing, web sites, 3d visualizations, matchmoving, interactivity, multimédia, marketing, webové stránky, vizualizace, matchmoving, interaktivita
Citation
ISSN
ISBN