Motivační faktory ovlivňující zaměstnance BRANO GROUP a.s.

Title Alternative:Motivating Factors Influencing Employees of the Company BRANO GROUP, a.s.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
In the introduction of this diploma work its main aim is specified, which is to point to the main factors of employee motivation, which are provided in the company BRANO GROUP, a.s. The theoretical part describes the main theories of motivation, the most important incentives and the importance of motivation for the company as well. It also involves the motivating program, the importance of communication at the different levels of the company structure and the modern trends of employee motivation at the present time. The practical part at the beginning contains the characteristics of the company BRANO GROUP, a.s., which this diploma work focuses on. It describes the main methods of employee motivation, which management provides. The following chapter attends to the interpretation of the research made by the questionnaire that was filled by the employees of the part of the company BRANO GROUP, a.s. based at Jablonec nad Nisou. At the conclusion there is the summary of the present level of motivation which results from the research and there is also the suggestion of solution for improving the employee motivation and for their maintenance in the company BRANO GROUP, a.s.
V úvodu diplomové práce je specifikován její hlavní cíl, což je poukázat na hlavní faktory motivace zaměstnanců, které jsou prováděny ve společnosti BRANO GROUP, a.s. Teoretická část popisuje základní teoretické přístupy k motivaci, nejdůležitější stimuly a také nezbytnost motivace pro firmu. Je zde také zmíněn motivační program, význam komunikace na různých úrovních firemní struktury a moderní trendy v motivaci zaměstnanců v současné době. Praktická část obsahuje v úvodu charakteristiku společnosti BRANO GROUP, a.s., na kterou je tato práce zaměřená. Jsou zde popsány hlavní způsoby motivace zaměstnanců, které vedení firmy provádí. Následující část je věnována vyhodnocení průzkumu formou dotazníku, který byl poskytnut zaměstnancům v části společnosti, jež sídlí v Jablonci nad Nisou. Na závěr je shrnuta současná úroveň motivace, která z průzkumu vyplývá a je zde i návrh řešení pro zlepšení motivace zaměstnanců a pro jejich udržení ve společnosti BRANO GROUP, a.s.
Description
katedra: KPE; přílohy: cd-rom; rozsah: 82 s., 7 příloh
Subject(s)
joint-stock company, benefit, hierarchy of needs, communication, motive, motivation, motivation program, need, bonus, stimulus, stimulation, workshop, akciová společnost, benefit, hierarchie potřeb, komunikace, motiv, motivace, motivační program, potřeba, prémie, stimul, stimulace, workshop
Citation
ISSN
ISBN