Hledání růstové strategie

Title Alternative:Searching for growth strategy
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This graduation these solves problems of growth strategy determination in Železářství AMAT company in Jablonec nad Nisou. Its respective chapters cover both theoretical and practical aspects of the subject treated. It analyzes position of company to its competition, also the competition by itself. The way, how to raise turnover, is in installing new services (facilitation payment card terminal station, hire purchase, loyalty program) for consumers. The company also should change the way of communication with consumers. An inseparable part of the thesis is a double questionnaire survey conducted among current consumers and potential consumers to ascertain channels to company´s growth.
Diplomová práce řeší problematiku určení růstové strategie ve firmě AMAT. Firma AMAT je maloobchodní prodejce nářadí a železářského zboží se dvěma pobočkami v Jablonci nad Nisou. V jednotlivých kapitolách se daným problémem zabývá nejdříve po stránce teoretické a později po stránce praktické. Analyzuje postavení podniku v konkurenčním prostředí i konkurenci samotnou. Cestu k růstu obratu vidí autor této práce v zavedení nových služeb (umožnění plateb platební kartou, splátkový prodej, vytvoření věrnostního programu) a změnu v komunikaci se zákazníkem. Nedílnou součástí této diplomové práce bylo také sestavení a vyhodnocení dvojího dotazníkového šetření. První z nich se zabývalo vyhodnocením spokojenosti současných zákazníků, druhé spočívalo v šetření zákazníků potenciálních.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 75
Subject(s)
hardware store, swot analysis, questionnaire investigation, competition analysis, company, retail, strategy, železářství, swot analýza, dotazníkový průzkum, analýza konkurence, organizace, společnost, firma, maloobchod, strategie
Citation
ISSN
ISBN