Systém hodnocení dodavatelů ve firmě ZPA Smart Energy s. r. o.

Title Alternative:System of vendor raiting in the firm ZPA Smart Energy, s.r.o.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The thesis deals with issue of the purchasing conduct of the firm, especially with the supplier selection and evaluation in the firm ZPA Smart Energy, s.r.o. Its aim is to learn about these questions, to disclose imperfections and to propose changes to their elimination. The thesis is set up on the theoretical basic describing the purchasing process and also the system of supplier evaluation and selection with appeal to the vocation literature. The chapters conversant with applied system of supplier evaluation and relation between evaluation and supplier selection are the base of this thesis, in which individual steps of these processes are explained. Universally applicable recommendations and the suggestion to use on-line system of the supplier selection are the results of identification with above-mentioned questions for improvement and more efficient process of selection and supplier evaluation.
Diplomová práce se zabývá problematikou nákupního chování firmy, zejména pak systémem hodnocení a výběru dodavatelů ve firmě ZPA Smart Energy, s.r.o. Cílem je seznámit se s touto problematikou, odhalit nedostatky a navrhnout změny k jejich odstranění. Práce vychází z teoretického základu charakterizujícího nákupní proces a s tím spojený systém hodnocení a výběru dodavatelů s použitím odborné literatury. Základem práce jsou kapitoly zabývající se aplikovaným systémem hodnocení dodavatelů a vztahem mezi hodnocením a výběrem dodavatelů, ve kterých jsou popsány jednotlivé kroky těchto procesů. Výsledkem seznámení se s výše uvedenou problematikou jsou obecná doporučení pro zlepšení a zefektivnění procesu výběru a hodnocení dodavatelů a návrh použití systému pro výběr dodavatelů s využitím prostředí internetu.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD; rozsah: 76 s., 8 s. obr. příloh.
Subject(s)
supplier, certification, on-line tender, company, evaluation, quality, methods, modified rebuy, purchase, business buyer behaviour, client, quality assurance, planning, process, new task, straight rebuy, approval, contract, quality management system, selection, customer, dodavatel, certifikace, e-aukce, firma, hodnocení, jakost, metody, modifikovaný opakovaný nákup, nákup, nákupní chování organizací, odběratel, ověřování kvality, plánování, proces, první nákup, přímý opakovaný nákup, schvalování, smlouva, systém managementu jakosti, výběr, zákazník
Citation
ISSN
ISBN