Příprava malého a středního podniku na veletrh

Title Alternative:The trade fair preparing for small and middle-sized business
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The goal of the project is to enlighten the benefit of presence of small and middle-sized companies at the trade show and to prove the presence has positive effect upon the company. The theoretical part is established by overview of activity and project management for preparation for the trade show, described within several current publication. Practical part was to prove benefit of the procedures within the attendance of company FS at the BITS 2006 For the evaluation of the effect of presence within the trade show and needed procedures was at first performed the analysis of such attendance of a company within the Brno International Industrial Trade Show in the year 2005. The analysis exposed weak spots of marketing procedures in the preparation for the past trade show and such were replaced by new methods for improved performance of the trade show attendance in the following year 2006. The analysis of the BITS attendance outputs was then performed with its measurable benefits clearly stated. In the last part of the project is the comparism of both attendance results of the company within the BITS. Based on the result it is clear the presence of a company within a trade show is beneficial. Together with advertisement and direct contact with the customer can bring to the company intensified sales earnings.
Cílem práce je osvětlit přínos účasti malého a středního podniku na veletrhu a vliv efektivní přípravy podniku na účinek této účasti. Část teoretická se opírá o řadu publikací zabývající se problematikou projektového řízení a příprav na veletrh pro malé a střední podniky. Pro vyhodnocení efektu přípravy účasti podniku na veletrhu dle metodiky projektového řízení byla nejprve zpracována analýza účasti firmy na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně v roce 2005. Po odhalení dysfunkcí, byla za pomoci projektového řízení připravena metodika postupu příprav na veletrh v roce 2006, součástí práce byla pak dále realizace procesu účasti vybrané firmy Frýdlantské strojírny a.s. na veletrhu. Následně byla provedena analýza výstupů veletržní účasti firmy na Mezinárodním strojírenském veletrhu v roce 2006. V poslední fázi (rok 2007) byla provedena syntéza dat z obou ročníků Mezinárodního strojírenského veletrhu a provedena verifikace hypotézy, že propracovaná příprava na veletrh může zajistit firmě úspěch v podobě například zvýšení prodeje výrobků.
Description
katedra: KPE; rozsah: 78 s., 9 s. obr. příloh
Subject(s)
supplier, exposition, company, evaluation, sheetmetal maschinery, communication, international, costs, prospective customer, project management, promotion, preparation, advertisement, industrial trade show, attendance, trade show, trade stall, exposition, trade flat, dodavatel, expozice, firma, hodnocení, klempířské stroje, komunikace, mezinárodní, náklady, potenciální zákazníci, projektové řízení, propagace, příprava, reklama, strojírenský veletrh, účast, veletrh, veletržní stánek, výstava, výstavní plocha
Citation
ISSN
ISBN