E-learningová podpora výuky technické angličtiny na FMMIS

Title Alternative:E-learning education of technical English at FMMIS
Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Práce se zabývá e-learningem jako moderními vzdělávacími technologiemi. Charakterizuje hlavní rysy e-lerningu, především komu je určen, k čemu slouží, jaké existují jeho různé varianty a v neposlední řadě, jak je na tom e-laerning v České republice. Hlavním cílem této práce bylo vytvořit praktický program pro výuku technické angličtiny, prostudovat možnosti nástroje Lecturnity, popřípadě najít a popsat jiný vhodný nástroj pro vývoj této aplikace. Práce tedy obsahuje základní seznámení s programem Macromedia Flash MX, který se ukázal jako nejlepší a velice silný nástroj pro tvorbu toho typu. V poslední části této práce je pak představen vzniklý výukový program, jeho ovládací prvky a celková orientace v prostředí. V závěru jsou také uvedeny některé zajímavé části zdrojového kódu zajišťujícího dostatečnou interaktivitu s uživatelem.
The aim of this project is to provide understanding of e-learning technology as a modern system of education. The work characterizes main features of e-learning, e.g. to whom it is designed to, what it is used for, what kind of variants exists and finally explores the current status of e-learning in the Czech Republic. The objective of this work is to provide practical tutorial of technical English, explores options of program ``Lecturnity{\crqq}, eventually find and describe another acceptable tool for development of this application. The work includes basic identification of program Macromedia Flash MX, which seems to be the best and very strong tool for designing in this field of interest. Developed education program, its controls and global orientation at the working environment are presented at the last part of this work. Final captures of work also shows interesting parts of a source program that ensures appropriate interactive connection to the user.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN