Zdroje financování center a institucí dalšího a celoživotního vzdělávání

Title Alternative:Financial Sources of Centres and Institutions of Continuing and Lifelong Education
Loading...
Thumbnail Image
Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma work deals with the problem of financing the institutions and centers focused on lifelong and further education in the context of Czech Republic. The first part of thesis is devoted to the relevant terms, their description and differences among them, as well as it is devoted to the strategic documents. The second chapter of diploma work is focused on characteristics of lifelong and further educational institutions. The third chapter of thesis looks into the problem of obtaining the financial sources for covering the costs of centers and institutions focused on further and lifelong education. This part contains two surveys, focused on mentioned problem, one from the view of institutions and the other from the view of students. Next chapter contains the case study focused on three representative institutions, one from private university sector, another one from public university sector and the last one from non-university sector. The last chapter consists from personal recommendation for obtaining the additional financial support and effective using of financial sources in accordance with the major of mentioned educational centers and institutions.
Tato diplomová práce se zabývá získáváním finančních zdrojů pro instituce a centra, které se zabývají dalším a celoživotním vzděláváním v kontextu České republiky. První část práce je věnována relevantním pojmům, jejich popisu a odlišnostem mezi nimi a strategickým dokumentům. Druhá kapitola je zaměřena na charakteristiku nejdůležitějších institucí, zabývajících se dalším a celoživotním vzděláváním. Třetí kapitola diplomové práce se zabývá problémem získávání finančních zdrojů nutných na pokrytí nákladů center a institucí zaměřených na další a celoživotní vzdělávání. Tato část obsahuje dvě dotazníková šetření týkající se tohoto problému, jedno z pohledu institucí a druhé z pohledu studujících. Další kapitola obsahuje případovou studii zaměřenou na tři reprezentativní instituce, z nichž jedna je ze soukromého vysokoškolského sektoru, jedna z veřejného vysokoškolského sektoru a jedna z neuniverzitního sektoru. Závěrečná část práce se skládá z osobních doporučení zaměřených na efektivnější získávání finančních zdrojů a jejich využívání v souladu se zaměřením zmiňovaných center a institucí.
Description
katedra: KFÚ; rozsah: 65 s.
Subject(s)
distance education, lifelong education, continuing education, corporative education, e-learning, blended learning, european structural funds, strategic documents, module, project, school fee, regular studies, accredited study programs, formal education, informal education, non-formal education, special interest courses, vocational courses, qualification, adult education, non-profit organizations, schools and school institutions, commercial educational institutions, grant programs, community programs, grant, subsidy, educational programs, annual turnover, distanční vzdělávání, celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, firemní vzdělávání, e-learning, blended learning, evropské strukturální fondy, strategické dokumenty, modul, projekt, příspěvek na studium, řádné studium, akreditované studijní programy, formální vzdělávání, informální vzdělávání, neformální vzdělávání, zájmové kurzy, profesní kurzy, kvalifikace, vzdělávání dospělých, neziskové organizace, školy a školské instituce, komerční vzdělávací instituce, grantové programy, komunitární programy, grant, dotace, vzdělávací programy, roční obrat
Citation
ISSN
ISBN