Návržení zásad pro tvorbu firemní prezentace prostřednictvím internetu

Title Alternative:Concept of principles for creation of firm's presentation by internet
Loading...
Thumbnail Image
Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The aim of my graduation thesis is a propsal of principles for creating firm's presentation through the medium Internet. These principles are concerned to firm's web sides, mainly their graphic elaboration, content and advertisement value. In the first part of this work I'm interested in classical marketing mix, its history and original instruments. There is also described incorporation of on-line marketing to the original marketing mix. The second part is describing individual instruments and possibilities of on-line marketing. Describes mainly possibilities of firm's presentation creation and its on-line advertising. In next part I am interested in analysis of project WebTop 100/2005. This project, according to defined criterions, is completing a list of the best firm's on-line presentations. On its base I shortly describe three most successful presentations and with help of the definition of their merits and absences, I determined general premises of prosperous on-line presentations. Final part is submitting adumbration of possible trends in this area.
Cílem této diplomové práce je návrh zásad pro tvorbu firemní prezentace prostřednictvím Internetu. Tyto zásady se týkají firemní webové stránky, zejména jejího grafického zpracování, jejího obsahu a reklamní hodnoty. V úvodu své práce se nejprve zabývám klasickým marketingovým mixem, jeho historií a původními nástroji. Blíže pak charakterizuji začlenění on-line marketingu do původního marketingového mixu. Druhá část práce popisuje jednotlivé nástroje a možnosti on-line marketingu. Zejména pak možnosti při tvorbě firemní prezentace a její on-line propagace. V další části práce se zabývám analýzou projektu WebTop 100/2005. Tento projekt, dle stanovených kritérií, sestavuje žebříček nejlepších firemních on-line prezentací. Na základě něj stručně charakterizuji tři nejúspěšnější prezentace, abych pomocí definování jejich předností a nedostatků, stanovila obecné předpoklady úspěšné on-line prezentace. Závěrečná část předkládá nástin možných budoucích trendů v této oblasti.
Description
katedra: KIN; rozsah: 72 s., 16 s.
Subject(s)
design, e-commerce, e-marketing, coprorate web site, information value, internet, on-line advertising, marketing value, marketing mix, presentation, usability, promotion, accessibility, user, customer, design, e-commerce, e-marketing, firemní webová stránka, informační hodnota, internet, on-line reklama, reklamní hodnota, marketingový mix, prezentace, použitelnost, propagace, přístupnost, uživatel, zákazník
Citation
ISSN
ISBN